Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Har precis sytt en ringsjal och blir lite komfunderad över själva storleken på ringarna. Det känns helt enkelt som att ringarna är lite för små (fast de sa Large i affären) för det är så mycket tyg som är fastsytt (bredden på tyget är 75 cm) att det är svårt att få plats med "löptyget" och framför allt att enkelt justera löptyget.

Så nu undrar jag hur stora era ringar är? Diametern på mina ringar är ca 9 cm. Tyget är Lenda som jag färgat, tjockleken känns ungefär som tyget i Looma Ringo-sjalen. Eller är det så att tyget "hänger ut sig" lite när man börjar använda det?
Senast redigerad av petraokalle den sön dec 14, 2008 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mari_tres
:hmm: tror nog att mina ringar i L är 9 i diameter. Har också en lendaringsjal som var rätt otymplig i början, men då hade jag den rätt bred. Smalnade av den lite och så blev den bättre. Hur bred har du din?
Användarens profilbild
Av petraokalle
75 cm i bredd. Om man tar av den till t ex 70 cm kanske det räcker för att den ska upplevas som avsevärt smalare?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kan göra en del. Vet inte riktigt hur bred min är, måttbandet tycks vara borta igen :hmm: Fållarna gör ju en del också för smidigheten.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Ja, så har jag tänkt också! Tror du att overlocksömmar är mycket lättare (tänker att de är smalare)? Nu har jag ju dubbelvikt tyg i sömmarna som faktiskt känns ganska klumpigt när de nu ska dras igenom ringarna. Känns sådär att behöva sprätta upp och ta av 5 cm dock... Få se om det blir lättare när man får snits på att använda den? Vore toppen om du (eller nån annan) ville mäta era på bredden, skulle vara intressant att veta! Eller är det kanske t o m så att änden som är fastsydd i ringarna är en avsmalnande ände? Det skulle ju också göra att det blir mindre bylsigt vid ringarna?
Senast redigerad av petraokalle den mån dec 15, 2008 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Puff!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?