Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har nu haft min supersnygga Beco Butterfly i ett par veckor och.....
Jag gillar den inte! :cry:
Jag tycker att det är knöligt att få ner Sonja i insatsen och när jag väl lyckats (inte helt lätt med en liten ål som hellre vill gå..) så tycker jag att hon har en tendens att hamna snett innan jag har fått upp henne på ryggen.
På magen funkar det ok, mest för att jag inte behöver ha henne i insatsen då..
Nästa aber är att jag får skavsår i armhålan av den. :roll:
Jag skulle vilja låna en bebis och se om jag tycker att det funkar bra med babyinlägget och om det gör det så sparar jag den till en ev. ny liten familjemedlem.
Jag har försökt med olika inställningar på selen men jag kanske har missat något...?
Ska kolla på instruktions DVD-n nu och se om det kan vara till hjälp.

Någon mer som gillar 4:th bättre än butterflyn?
Jag är iallafall väldigt glad att jag inte sålde min 4:th för att finansiera detta köp... :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
Nej jag gillar inte heller Butterfly 8) inte en chans att den kan konkurrera ut 4th.
Användarens profilbild
Av Nova
Babyinsatsen är toppen till en liten spädis.
Kommer lagom högt upp i selen och sitter stadigt.

Känns säkert att få upp en liten bebis på ryggen,
det skulle jag inte våga med sjal, inte ännu iaf. (3 mån är pytten).

Butterfly sitter bra på mig, men jag saknar att jag inte kan korsa axelbanden bak när jag bär på magen.
Senast redigerad av Nova den lör jun 21, 2008 19:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag tycker det är supersmidigt att få upp Lisa på ryggen med våran butterfly. Jag tycker dock inte att den avlastar lika bra som Ergon tyvärr. När jag bär henne på magen struntar jag i insatsen.
Av liten06
Jag gillar inte min heller, den är obekväm helt enkelt!
Av Aelia
Jag har bara provat Butterfly och jag valde att köpa en Angelpack istället för den. Den äldre Beco är skönare
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag gillar 4G bättre för magbärning, det är mycket smidigare att stoppa i barnet då. Men butterflyn är guld för ryggbärning tycker jag, gillar verkligen att kunna stoppa i bebisen först. :tumup: Komforten är rätt lika för mig, men det tog några försök att få till alla remmar på butterflyn.
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har haft min i en månad nu. Först gillade jag den inte alls. Tyckte det var bökigt att få ner Alexander i bebyinsatsen och så skavde den i armhålorna och avlastade inte alls lika bra som ergon.
Men jag har fortsatt bära med den mycket (på magen) och vant mig vid den. Tycker inte alls att det är svårt med bebisinsatsen längre och den känns skön på. Fast jag kan inte ha linne på mig, då skaver den. Nu när ja vant mig vid den tycker jag att den avlastar bättre också.

Fast Ergon är mycket skönare och smidigare men inte lika snygg. Tycker de kompletterar varandra bra och jag gillar att man kan byta bärare utan att ta ur bebis och jag tror den blir bra för ryggen sen.
Av Nefertari
Har precis fått hem min butterfly, och försökt få till det , Lilltjejan, 17mån, var inte direkt samarbetsvillig men när jag väl fått i henne i selen och fått upp henne på ryggen, tror hon tyckte det var lite läskigt när hon åkte upp, och vi gick ut så blev hon tyst.

Däremot fick jag inte riktigt till det med alla remmar för hon hamnade alldeles för långt ned på ryggen liksom och det verkade som hon ogillade de övre remmarn, de liksom tryckte på hennes armar, som hon ju vill ha lösa och ej istoppade, hon är ju stor nu.

Ska be min man hjälpa mig imorgon så jag får till alla inställningar, och kan prova den på riktigt. Har fått ok från säljaren att testa den försiktigt och om jag inte gillar den, skicka tillbaka den. Men jag hoppas verkligen att den ska vara bra för jag tycker om hela grundtanken med den, även om jag nog inte skulle stoppa en liten bebis i den, då tar jag hellre en mjuk och gosig trikåsjal..!

Känns också trist om man ska behöva returnera den för det är den snyggaste selen jag sett hittills....förrutom obi:n då, men den är ju lite speciell och funkar inte för äldre barn...Den ser dessutom så enkel ut att den skulle jag aldrig köpa utan sy själv istället.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?