- sön dec 11, 2005 19:07
Japp, så dök den då upp i veckan. Min efterlängtade Hoppediz Panama! Testade den i skogen i fredags och blev nästan lite kär. Jag menar, hoppsan vad lätt det var att bära helt plötsligt. Gick i 1,5 timmar och kände ingenting i axlar och rygg. Ändå är jag ju knappast någon knytexpert... men dottern sov som en stock och hunden sprang som en tokig.
Så det var bra. Nu till det som inte är lika bra... Jag behöver fler sjalar
Iallafall en... Panaman är ju lång. Det är bra. Ibland. När vi går långt knyter jag omslutet-X = bra med lång sjal. När vi inte går långt i skogen föredrar jag dubbelt-X = långa sjalen är otroligt lång och jag får vira flera varv runt magen för att inte snubbla. Inte helt smidigt.
Sååå... Vilken sjallängd behöver jag nu köpa för att det ska fungera till dubbelt-X? Det är även bra om den kortare varianten kan fungera till någon form av ryggknytning, sedan när dottern blir lite större (fast risken är väl stor att det blir en sele då istället
så att vi har alla varianter
).
Så det var bra. Nu till det som inte är lika bra... Jag behöver fler sjalar

Sååå... Vilken sjallängd behöver jag nu köpa för att det ska fungera till dubbelt-X? Det är även bra om den kortare varianten kan fungera till någon form av ryggknytning, sedan när dottern blir lite större (fast risken är väl stor att det blir en sele då istället