- tor feb 14, 2008 00:00
Min mor och jag och Amanda ska på en Finlandskryssning. Man far på em, sover, har en heldag i Helsingfors, sover och är hemma 10 på fm. Men ska vagnen med? Hade det varit på sommaren hade jag inte tvekat, då fixar sig allt med en sjal och ryggsäck. Men nu kanske det blir skitväder. I vagnen kan hon ha åkpåse och vi ha pottor o kläder under. Hon är 8 mån när vi far och vill sitta och röja rätt mycket vilket hon kan göra i vagnen. Samtidigt är det bara en dag på stan och i vanliga fall tar jag inte vagnen då.
På färjan vet jag inte hur det är, har bara åkt gotlandsfärjor och då känner man att man inte vill ha bebis på golvet. Ta med en xtra filt för sjalen vill man nog inte heller ha på golvet
Velig människa är jag! Och inte blir det bättre av att min mamma plötsligt tycker att vagn är bra att ha med när Amanda somnar
(tror hon egentligen vill se mig fika utan att smula ner barnet
)
Har ni åkt finlandsfärja med småbarn? (är det dumt?) Sjal och vagn eller Sjal och ringo? Bärjacka eller jacka o bärskydd?
Blir så ÅBÄKIGT allting för att det är vinter
På färjan vet jag inte hur det är, har bara åkt gotlandsfärjor och då känner man att man inte vill ha bebis på golvet. Ta med en xtra filt för sjalen vill man nog inte heller ha på golvet

Velig människa är jag! Och inte blir det bättre av att min mamma plötsligt tycker att vagn är bra att ha med när Amanda somnar

Har ni åkt finlandsfärja med småbarn? (är det dumt?) Sjal och vagn eller Sjal och ringo? Bärjacka eller jacka o bärskydd?
Blir så ÅBÄKIGT allting för att det är vinter

frida med M juli-05 och A juni-07