- tis nov 20, 2007 21:45
jag vill sy en ringsjal till att ha på jul.. men jag undrar måste man ha något särskillt sorts tyg??
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
korell skrev:Japp, du KAN ta i princip vilket tyg som helst, bomull eller annat.ja, jag hade tänkt ha den typ på lucia, jul och ev nyår... men jag ville ha något mer juligt tyg.. så det var därför jag undrade.. men finns det inte diagonalvävt tyg att köpa ute i handeln??
Men, vill du ha en ringsjal som avlastar så bra det går så är det allra bästa att sy av en halv vävd långsjal (eller såklart annat diagonalvävt tyg i samma bredd)
Jag har haft ringsjalar av halv hoppediz och halv easycare. de var båda jättesköna! Klart skönare än den jag har nu som inte är i sjaltyg.
Det beror ju lite på hur mkt den ska användas känner jag. Om det bara är till typ en fest eller så så spelar det ju inte så stor roll. men ska den användas mer regelbundet så säger jag: Slakta en sjal!
idun83 skrev:Okej dum fråga kanske...ja jag undrar det jag med..
Men vikningen?? Var?? Bild???
zero.sara skrev:Man kan sy utan vikning (dvs vika tyget, rita rakt stoppa i tyget i ringen och sedan nåla så det blir rakt) eller vika tex som visas på första sidan eller "solfjäder"ja, jag är benägen att hålla med
Ska se om jag hittar länkar som visar bra, känner att mina förklaringar bara rör till det hela
zero.sara skrev:Hos Bära Nära finns syinstruktioner och länkar och på den här sidan hittade jag solfjädern med enkel beskrivning. Och så en som är lätt att följa från babydesign Och så sjalbarns förstasida förståsBlev du något klokare på dom här då?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?