Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mina kompisar väntar barn i oktober. De har sett oss bära Oscar i både sjal och Ergo och har sett hur mysigt han har det när han blir buren, men nu funderar de ändå på att köpa en BB. Det är framför allt pappan som är sugen på BB. Jag har lite försiktigt sagt att bäbisen sitter bättre i en sjal/ergonomisk sele och att bärkomforten är bättre än med BB. Jag har även lovat att de skall få låna min Tricot Slen så länge de vill, samt att de skall få testa bära min Oscar för att känna hur det känns. Saken är den att jag inte vill pusha för mycket, är rädd att jag faktiskt avskräcker då snarare... De måste ju få känna att de gör sitt eget val. Vi har en gammal BB-sele hemma som jag har ärvt och som vi bar Oscar i innan vi fick till knytningen i sjalen, kanske kan de testa den och känna hur hemsk den är... :?

Vad tycket ni, pushar jag för mycket? Kan jag säga något mer? Det är svårt det här när man själv är sjalfrälst och vill frälsa andra... :heart:
Användarens profilbild
Av Mamin
Jag brukar säga lite snyggt att priset är bättre på Ergon och Patapumen än på BB och dessutom sitter barnet bättre :floet2: ...
Av dora
jag hade BB först, så när bärredskap kommer på tal på något sätt så säger jag helt enkelt att jag har provat både BB och bärsjal och bärselar och att både jag och sonen trivs bäst i sjalen eller selen! och att jag gärna hjälper till om de vill testa knytningar eller få tips om köpstället och så! :D
Användarens profilbild
Av asa
Låt dem prova BB med din son och låt dem sen prova Ergo eller sjal. Då kommer de ju känna skillnaden på en gång. Då kan de ju inte förneka skillnaden och göra ett stort misstag hoppas man.

Låt dem läsa detta: http://www.theportablebaby.com/whynotothers.html
Användarens profilbild
Av Elsa
Visa hur enkelt det är att knyta trikåsjalen säger jag! :) Jag tror att många avskräcks av att det verkar svårt med allt tyg och att kunna knyta rätt. Har ingen ERGO själv, men visst är användningtiden längre än med BB. Det kunde ju kanske vara ett argument?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Elsa skrev:Har ingen ERGO själv, men visst är användningtiden längre än med BB. Det kunde ju kanske vara ett argument?
...typ tre, fyra år längre MINST! :wink:
Användarens profilbild
Av little_me
asa skrev:Låt dem prova BB med din son och låt dem sen prova Ergo eller sjal. Då kommer de ju känna skillnaden på en gång. Då kan de ju inte förneka skillnaden och göra ett stort misstag hoppas man.

Låt dem läsa detta: http://www.theportablebaby.com/whynotothers.html
:iagree:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Tack allihopa! Bra länk, den skall jag skicka till dem.
När min sambo kom hem på kvällen diskuterade vi hur vi skulle göra. Han tror att anledningen till att den blivande pappan hellre vill bära i BB beror på att sjalar helt enkelt är tjejiga (han bär själv bara i vår Ergo sedan vi köpte den). Själv tycker jag att vår olivgröna gås inte är ett dugg tjejig, men det är ju ändå en sjal menar han :roll: . Han tyckte att MT är bättre ur den synpunkten.

I alla fall kom vi fram till att vi låter dem testa både BB, Ergon och sjalarna. Min sambo får vara med vid testningen och vara en inspiration... Och så säger vi det att det blir billigare i längden att de lånar vår sjal och kanske köper en ergonomisk sele längre fram. :-)
Användarens profilbild
Av sanna73
Tror det är helt rätt att låta dem testa alla alternativ och bestämma själva. Det är ju faktiskt det man själv gjort - bestämt själv alltså (jag har ärligt aldrig fullt ut testat en bb, bara provat snabbt).

Sedan tror jag att män bäst övertygar andra män. Min man var inte helt possetiv till sjalgrejen förrän en kompis till honom kom bärande på deras lilla nyfödding och sedan visade hur man knöt - maken blev helt såld och bar mycket i trikåsjalen när sonen var liten (nu är det dock mest ergo eller ringsjal när han bär).
Användarens profilbild
Av solanna
Det är svårt det där. Vi har ett par vänner som vi försökt få att pröva sjal utan att lyckas. Då är ändå han kirurg och hon sjuksköterska och borde vara mottagliga för argument om ergonomi. Vi har erbjudit dem att låna diverse sjalar och jag har till och med sytt en likadan MT till dem som den vi använder jämt och älskar. Men de envisades med att använda sin BB-sele i början och nu har de en bärmes till svamppromenader etc. MTn gillade de inte för att det kändes som att de skulle "bryta benen" på sin dotter då hon var tvungen att sitta med benen så brett isär. :roll:

Ibland får man helt enkelt inse att folk måste få göra sina egna misstag och att man inte alltid kan övertyga tyvärr. Men jag hoppas innerligt att ni lyckas med era vänner. Och ett tips från mig också är att få dem att intressera sig för en MT eller en ergonomisk sele ifall sjalar upplevs som för tjejiga och low-tech.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja, jag tror att min sambo kan vara mer övertygande för honom än jag. Och jag blir ju så ivrig också :eld: , min sambo är lite mer sansad och kan nog få fram budskapet lite bättre. Sen får de bestämma själv, och så får jag acceptera det de beslutar sig för utan knot, även om det nu blir en BB :roll: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?