Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Jag har en patapum, som jag är supernöjd med. Gillar den mest av alla barn prylar jag någonsin testat. Nu har jag lånat en ergo, bara för att testa det som "alla andra" har, för det verkar som att de flesta har en ergo, inte patapum. Men jag känner verkligen ingen skillnad?! :?
Visst, ergon har lite högre ryggstöd, men i bärkomfort, ingen skillnad?
De flesta verkar säga att ergo passar de som är längre, och patapum då de kortare, är jag kanske precis mittemellan lång och kort, så båda passar mig...?!

Jag funderar på att köpa en toddler, just för ryggstödets skull, vill ha lite längre i ryggen.

Nu skulle jag vilja ha lite tankar och sånt från er som testat båda selarna. Är det verkligen bara jag som inte känner någon skillnad?
Användarens profilbild
Av Ester
......................
Senast redigerad av Ester den sön dec 17, 2006 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ester
jag som är lite bredare över ryggen än normalsvensson och 170 lång gillar Patapumen bäst faktiskt.

VILL gilla ergo denim för att den är så snygg..men den funkar inte på mig helt enkelt...skär in i armhålorna och inge bakväm i midjebältet..

tänkte testa bECO-selen när pengarna trillar in...dvs...förmodligen aldrig... :roll:
Användarens profilbild
Av mama sara
intressant tråd! står nog i begrepp att köpa sele men har inte kunnat bestämma mig för vilken. Men har inte sett dessa argumenten tidigare. jag är 163, min sambo 168,5 (viktigt!! :roll: ), ganska smala båda två.. råd?
Användarens profilbild
Av Plinga
mama sara skrev:intressant tråd! står nog i begrepp att köpa sele men har inte kunnat bestämma mig för vilken. Men har inte sett dessa argumenten tidigare. jag är 163, min sambo 168,5 (viktigt!! :roll: ), ganska smala båda två.. råd?
Enligt de vad "alla" säger, ska du ha patapum. Men jag vet ju inte...
Det jag tror att jag gillar me ergon, är att den har en ficka. Tänkte ta och testa barn i sele och grejer i fickan för att se om det funkar bra. Annars gillar jag patapumen för den är så avskalad och nätt. Känns som att ergon borde kännas lite klumpigare att ha på magen... Har dock inte kommit så långt i testningen att jag haft henne på magen än...
Användarens profilbild
Av mama sara
det är just det där med fickan som har vägt över hittills, en blöja, några tvättlappar, mössa eller extra body kommer med helt osynligt - inga extra väskor eller påsar.. har den nya NG liten minificka på avbärarbältet också som classicen hade?
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tycker skillnaden är liten, men Ergon känns liksom lite mjukare, lite mer vadderad. Lite större skillnade för barnet tycker jag, jag tror det är mer plats för en overallsklädd 1,5-årsrumpa i Ergon. Skillnaden i rygghöjd känns försumbar.

Däremot tycker jag Ergons huvudstöd är i vägen. Jag bär sällan sovande barn, och har aldrig använt Patapumens huvudstöd (vad jag minns). Därför är det så bra att det är avtagbart. Jag funderar faktiskt på att ta bort Ergons huvudstöd, men antar att det skulle minska andrahandsvärdet rejält? Nu har jag inte använt blixtlåsfickan, men den blir ju iallafall inte rymligare av att man knölar ner ett huvudstöd i den andra fickan.
Användarens profilbild
Av annalys
Och så är min Ergo denim snyggare än min gråblå Patapum :oops: 8)
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag kan ju säga att efter att ha burit så mycket i patapum, så är jag helt begeistrad i ergon. Den är mjukare och definitivt rymligare för det växande flickebarnet. Avbärarbältet på ergon är mjukare och mer formbart än avbärarbältet på patapumen, axelbanden är skönare och hela selen känns... påkostad och genomtänkt, tycker jag. Patapum är inte fel, den passade min lillsnörpa när vi skulle köpa sele medan ergon var för stor... :)
Användarens profilbild
Av Plinga
Mycket intressant att läsa era erfarenheter!
Jag har inte burit några längre sträckor i ergon ännu, och kanske även jag känner skillnad så?!

Just det där med midjebältet, tycker jag faktist tvärtom vad någon skrev, tycker det känns mer stabilt med patapumens bälte. Att den känns rymligare (ergon) kan jag hålla med om. Men än går det fint att bära Ellen i overall i patapumen. Återstår att se om jag satsar på en ergo, eller patapum toddler... Är så glad att jag fick låna en ergo iaf!! :D

Jo, just det, huvudstödet gillar jag bättre på patapumen faktist. Den känns svalare och nättare under sommaren iaf. och att den går att ta lös är ett stort plus.
Användarens profilbild
Av Clifford
Ja, jag tycker också att patapumens huvudstöd (avtagbart) är mycket enklare att fälla upp. Ergons har jag jättesvårt att få tag i (och inte blir det bättre av min ömma handled som jag måste böja i onaturlig vinkel för att komma åt).
Användarens profilbild
Av Key
Har haft både Ergo classic och Patapum toddler och har nu en denim. Började med Ego classic, och ville byta upp mig till toddlern för att den var högre, men tyckte inte den var så bekväm, och så råkade :roll: jag prova en Ergon denim, som satt som en smäck. :twisted: :oops:

Jag tror det är individuellt hur man upplever komforten. Prova! Sen tycker jag att huvudstödet till Patapum är mer genomtänkt. "Huvan" till nya Ergo (det gamla huvudstödet till Ergo var också rakt men inte lika ventilerat) känns opraktisk, men i ärlighetens namn måste jag säga att jag hittills aldrig använt den.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har en Patapum och har haft en Ergo NG. Gillade Ergons ficka, och att den var rymlig i sittdelen. Dock fick jag tokont av spännet som hamnade mitt på höftbenet. Patapumen sitter som en smäck. Just det, Ergon hasade ner mina byxor också, det var inte så bekvämt... :lol:
Användarens profilbild
Av Plinga
Knyttet & K skrev:Jag har en Patapum och har haft en Ergo NG. Gillade Ergons ficka, och att den var rymlig i sittdelen. Dock fick jag tokont av spännet som hamnade mitt på höftbenet. Patapumen sitter som en smäck. Just det, Ergon hasade ner mina byxor också, det var inte så bekvämt... :lol:
Ja, det med spännet på ergon funderar jag på. Den sitter så dumt på sidan. har än inte fått ont, men har bara burit kortare sträckor.
Av Cirynne
Jag har en Ergo NG, men har aldrig testat en Patapum. Jag är i alla fall jätte-nöjd med Ergon, den passar mig jätte-bra! Har burit i flera timmar och tycker det går fint. Lätt att sätta i barnet och jag har inte haft några problem med höftspännet. (är 165cm lång)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?