- ons nov 01, 2006 20:55
Vi har i och med flytt fått byta BVC och när nu nya bebisen kom träffade vi vår nya bvc-sköterska för första gången när hon gjorde sitt hembesök. Jag bar vår nyföding i trikåsjalen och bvc-kvinnan tyckte det såg så mysigt och bra ut. När jag sen var på bvc kom båda sköterskorna ut för att beskåda sjalen - och tyckte sedan att fler borde bära så!
Idag när vi väntade på att få träffa vår bvc-sköterska sa en äldre kvinna som satt i väntrummet att min lilla såg ut att ha det tryggt och skönt där i sjalen. Ja, det är ju bara att hålla med
Idag begick jag förresten premiär med att bära båda barnen, liten i trikåsjalen innanför jackan och Ingrid i Ergon utanpå. Det var lättare än jag trott, men aningen väl spännande i den blixthalka som rådde. Tur att det var korta sträckor att gå.
Idag när vi väntade på att få träffa vår bvc-sköterska sa en äldre kvinna som satt i väntrummet att min lilla såg ut att ha det tryggt och skönt där i sjalen. Ja, det är ju bara att hålla med

Mina barn är födda 05 och 06, bars i sjal/sele som små men nu går de på egna ben