Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, frågan lyder som i rubriken.. Jag har haft sjalar på 4,7 m ca o inbillar mig att jag behöver en längre, men kanske inte, eller? Kanske jag bara behöver lära mig att dra åt ordentligt?
Jag tycker att 4,6:an är lite väl i kortaste laget när jag ska sjalamma.
Då föredrar jag den längre (som jag inte vet hur lång den är) som jag kan knyta framtill (när jag bär på magen) och som får en ordentlig knut bak när jag ammar i sjalen.
Hur långa är ni? Jag är 158, inte så smal dock så det kanske jämnar ut sig :)
Att knyta double hammock, som jag gillar jättemycket, på ryggen när både man själv och barnet växer (jag själv pga graviditet) krävde till slut en sjal på över fem meter, tyckte jag. Så jag köpte en här på sjalbarn för några månader sedan. Fast jag har inte använt den mer än en gång, faktiskt. Det blir mest mei tai på ryggen just nu, med dottern som snart fyller två. Jag orkar inte hålla på och böka med en lång sjal i mitt välsignade tillstånd. Och dottern kan bli sur och motsträvig om jag håller på och bökar för länge.

Jag vet inte, men jag tror att 4,6-meterssjalen hade börjat kännas lite för kort att bära tvååringen med, med nämnda knytning, även om jag inte hade varit gravid. För när jag knyter, vare sig det är sjal eller mei tai, så knyter jag ju aldrig över själva gravidmagen. Utan jag drar sjalen över brösten och slutar med en tibetansk knut. Magen blir liksom aldrig riktigt omsluten, även om jag nog är lite bredare även över bröstpartiet just nu. Redan innan jag började få en bula på magen, i höstas, så kunde det vara svårt att få till den sista knuten på bröstet. Tyget räckte helt enkelt inte riktigt och jag fick dra och spänna för kung och fosterland. Jag har burit på ryggen med en Ellevill Zara, för övrigt.

I övrigt är jag inte speciellt stor, kan jag kanske tillägga. 1,57 lång och cirka 60 kilo tung - när jag inte bär på bebis, dårå.

/Liselotte, i nionde månaden
Håller med LiselotteM, till ett äldre barn i dubbel hammock är det skönt med längre sjal. Sedan tycker jag det inte skadar när jag bär på mage heller, enklare att få knuten vart jag vill d (sida¨n eller på magen). 168cm lång och normalvikt. Lättare att dra åt med längre sjal också. Men lite mer tyg att få släpa i golvet eller marken. :oops:
Jag tänker att man behöver en längre sjal om man vill göra göra andra knytningar, typ stadigare ryggknytningar, och den sjalen man har inte räcker till för det.

Jag har aldrig gillat de där jättelånga sjalarna, det blir ju så mycket tyg över som jag inte vet vad jag skall göra med. Men visst, jag har en kortare och en längre för stadigare ryggknyt.
Hm, vad svårt.. Har provat lite idag och med en 10 mån, 10 kg, ca 70 cm plutt så funkar alla knytningar jättebra, med omsluten ryggsäck tex så hänger sjaländarna nästan nere i marken när jag knyter i midjan. Avslutar sällan tibetanskt, tycker det oftast känns tyngre då. Iofs kommer jag troligtvis både köpa en begagnad och en ny sjal framöver så det är väl bara att ta en kortare och en längre av dem.
När du märker att sjalen inte räcker till längdmässigt.
Jag har haft 4,7 meters men tror det var när jag skulle börja knyta på ryggen som jag gick över till 5,2 meters. Kanske onödigt långa men jag är rätt tjock så kanske inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?