- mån dec 03, 2012 22:25
Lagom till att det blir 14 minusgrader så verkar dottern numera inte bara hata vagnen efter 30minuter (då hinner vi till öppna förskolan) utan redan efter 5min och jag inser att min stackars rygg inte kommer få vila någon dag denna vinter. Dottern är 9 månader och har bara burits på mage och det som funkar bäst är ergon.
1) Bär ni innanför eller utanför jackan? För- & nackdelar?
2) Inbillar mig att det vore bättre för min rygg att börja bära på ryggen men är inte helt sugen på att ha henne på ryggen då det känns som om jag inte har någon koll på henne där. Om jag dessutom är inlindad i halsduk, mössa och luva så blir den känslan ännu starkare. Inbillar mig att hon kommer tappa mössan och sen frysa ihjäl. Typ.
3) Tips på riktigt varm bärjacka som funkar för både rygg och mage mottages tacksamt!
1) Bär ni innanför eller utanför jackan? För- & nackdelar?
2) Inbillar mig att det vore bättre för min rygg att börja bära på ryggen men är inte helt sugen på att ha henne på ryggen då det känns som om jag inte har någon koll på henne där. Om jag dessutom är inlindad i halsduk, mössa och luva så blir den känslan ännu starkare. Inbillar mig att hon kommer tappa mössan och sen frysa ihjäl. Typ.
3) Tips på riktigt varm bärjacka som funkar för både rygg och mage mottages tacksamt!
Mamma till storasyster mars -12 och lillasyster september -14.