isbl skrev:Hm, bärskydd vet jag inte om jag vill köpa innan, vill vänta och se hur mkt buret det egentligen kommer bli utomhus. Finns ju dock en risk att jag ändå måste leta reda på en jacka som funkar med gravidmage om det blir en kall höst och då borde ju den sen kunna funka med sjal innanför, i alla fall till en början.
p_sarah skrev:Om jag bar i sele hade jag lite andra varianter av klädsel men det var inte så ofta.
Men då hade du ändå selen innanför dina ytterkläder antar jag?
Ja, det hade jag. Fast med bärskydd också

Bärskydd var JÄTTEsmidigt och prisvärt

Både jag och sambon använde samma och det kostade 400 kr. Vi kunde då använda våra gamla vanliga vinterjackor (jag hade även en POP windstopper fleece, en mamma/gravid-modell med dragkedjor för magen. Den använder jag även under sommaren. De tillverkas inte längre men poppar upp både här och på tradera ibland.
Tänk på att de sitter rätt högt upp som pyttisar, inte direkt i magnivå

Så vilken gravidjacka som helst är inte garanterad att fungera om den så att säga är bred enbart över magen.
Bebis en dag gammal utanför BB

(novemberväder och inte så kallt):
KALL vinterdag (med bärskydd och en vinterjacka av större storlek som jag hade som gravid också). Bärskyddet har halkat ned lite på bilden:
Sambon med sin vanliga vinterjacka (så här hade vi om vi inte skulle gå värsta promenaderna utan på väg till bilen eller nåt sånt bara, eller om det var varmt såklart):