- tis feb 15, 2011 21:31
Nu i vinter har vi kört mycket vagn och dottern har där haft vanliga kläder, en fleeceoverall och sedan suttit gott inbäddad i en varm åkpåse. Sedan en vecka vägrar hon åka vagn, verkligen råvägrar. Jag bär henne mer än gärna i sjalen eller selen men hur ska jag klä oss? Ekonomin tillåter inga nya inköp av dyra bärjackor eller liknande, tyvärr, så vi får helt enkelt utgå från vad som finns. Ingen av de jackor jag äger går runt oss båda. Jag har en tanke om att hon kan ha på sig vanliga kläder plus fleeceoverallen och sitta utanför min ytterjacka men jag funderar då på om det inte blir för kallt om fötter och händer? Overallen är naturligtvis inte av typen man kan vika upp muddar så fötterna sticker ju ut. Kanske blir det rentav för kallt med bara fleece som ju inte stoppar vinden (och vi bor i blåsiga GBG)? Jag har vantar till händerna men hon river av sig dem på 4 sekunder men i vagnen kan jag dra upp åkpåsen över armarna och hela vägen upp till hakan i princip så där är händerna innanför. Önskar lite tips och tricks från mer erfarna vinter-bärare!