Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Sedan ungefär ett och ett halvt år har Dante nästan aldrig burits i sjal eller annat bärtyg. Han har inte velat, bara några enstaka gånger i samband med resor och utflykter har mt:n åka fram.

Men för ett par veckor sedan när han var ovanligt gnällig och klängig föreslog jag att han skulle åka på mammas rygg, som han gjorde när han var liten. Han gick med på det och tyckte det var jättemysigt, kramades och lutade huvudet mot min nacken och låtsades sova. Dagen därpå, samma sak. Och nu har det faktiskt blivit en vana. Inte varje dag, inte så långa stunder (jag är ju inte van vid att bära och han väger trots allt över 18 kg) men ofta när jag lagar mat.

Och nu har jag fattat hur mysigt det är att bära stora barn! Ett barn som säger till en att han vill åka på ryggen och går och hämtar mt:n. Som hoppar upp och kramas. Som glatt konstaterar att han "sitter fast". :lol: Som pekar och pratar och gosar och faktiskt förstår när man säger att man inte orkar mer, eller som själv efter en stund talar om att han vill komma ner. En stunds ryggmys. Precis vad mor och barn behöver efter en lång dag på jobb och dagis. :loving:

Det här kanske är självklart för många här, men för mig är det något av en upptäckt!
Användarens profilbild
Av rithelo
Jag klippte gräsmattan med min 19 kg´s klump häromdan. :heart: Det var också längesen jag fick bära och jag njöt i fulla drag av att få känna honom nära länge, länge.
Eller så länge jag nu orkade...det är rätt tungt... :?
Av alima
Mysigt! Min stora blev avis när jag satte lillasyster på ryggen så hon fick åka på sin pappas rygg. Hon var så glad och nöjd! Tills golvmoppen åkte fram, då ville hon ner och hjälpa till istället :loving:
Användarens profilbild
Av sus
Jag njuter nästan varje morgon av att få bära ner mina "små" apungar från övervåningen. Det var länge sen någon ville bli fastknuten vare sig i sjal eller sele, men en minuts gos på ryggen får jag varje dag av min 5-åring och min snart 4-åring. Det händer att min 8-åring (26 kilo, 130 cm) också får åka på ryggen en kortare stund, men det orkar jag inte varje dag.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Jag har oxå en 3 åring där bärtillfällena är väldigt mysiga. Han är en rätt liten kille så trots att jag är en liten mamma så kommer jag nog orka bära honom ett bra tag till. Jag har en blivande 2 åring oxå som tycker det är mysigt att bli buren men han har aldrig varit lika mycket apunge som sin storebror. Lillebror nöjer sig med att bli buren bara ibland medan storebror i samma ålder ville bli buren varje dag. Jag önskar jag fick bära mer :love: Jag kommer så sakna bärandet när den tiden är förbi. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?