Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Snart kommer vårt 4:e barn och jag funderar en del runt hur jag ska kunna bära den nyfödda och 15 månaders-barnet samtidigt. Jag har främst tänkt att bära båda två kortare sträckor så som till och från skolan när jag lämnar de större barnen, till och från affären osv. Jag har tänkt bära den lilla i min långsjal och funderar nu på att inskaffa en mei tai. Men om vi leker med tanken att jag bär den lilla på magen, hur fungerar det då att sedan knyta på en mei tai? Nertill runt höften blir det nog inge problem, men hur blir det upptill? Om jag förstår det hela rätt så knyts ju mei tai över bröstet upptill och där kommer jag ju att ha den lilla. Går detta att lösa tror nu?

Kan tillägga att jag inte gillar att bära på höften, eller bära i ringsjal, vilket jag ogillar. Utan jag vill bära den stora på ryggen. Utan mina tankar går främst till en mei tai. Tror ni att det går att kombinera på ett bra sätt, eller har ni några andra förslag?
Jag bär en 16-månaders och en en-månaders på min avatar. Där bär jag lillen i trikåsjal fram och storan i MT på ryggen. Istället för att korsa axelbanden på ryggen kör jag med ryggsäcksdragning, dvs jag har bara dragit axelbanden ner över axlarna och under armhålorna och sen korsat/snurrat på storans rygg ner under benen och knutit fram.

Gick det att begripa?
zandrama skrev:Jag bär en 16-månaders och en en-månaders på min avatar. Där bär jag lillen i trikåsjal fram och storan i MT på ryggen. Istället för att korsa axelbanden på ryggen kör jag med ryggsäcksdragning, dvs jag har bara dragit axelbanden ner över axlarna och under armhålorna och sen korsat/snurrat på storans rygg ner under benen och knutit fram.

Gick det att begripa?
Aha! :lol:
Jag som alltid undrat varför din avatar inte stämt med verkligheten. Jag som trodde att du hade en stooor byst på din avatar. :oops: :lol:
Av Hell Cat
Bubbi skrev:
zandrama skrev:Jag bär en 16-månaders och en en-månaders på min avatar. Där bär jag lillen i trikåsjal fram och storan i MT på ryggen. Istället för att korsa axelbanden på ryggen kör jag med ryggsäcksdragning, dvs jag har bara dragit axelbanden ner över axlarna och under armhålorna och sen korsat/snurrat på storans rygg ner under benen och knutit fram.

Gick det att begripa?
Jag som alltid undrat varför din avatar inte stämt med verkligheten. Jag som trodde att du hade en stooor byst på din avatar. :oops: :lol:
:lol: jag med :oops:
Av Hell Cat
ÄppelPäppel skrev:Åh, JÄTTETACK för era svar!!!!

Jag hänger inte med på hur jag ska knyta bara, finns det några knytinstruktioner på nätet med bra bilder som förklarar??
Sök på Youtube, finns massor.
JennyB73 skrev:
Bubbi skrev:

Gick det att begripa?
:lol: jag med :oops:
Omg :rofl:
Åh, tack för tipset! Jag hittade jätte bra instruktioner!!

En till fråga till er som kan detta! ;) Jag tänkte köpa en mei tai på tradera typ denna:

http://www.tradera.com/MEI-TAI-BARSJAL- ... 107107704

Är dessa bra tycker ni? Av det jag läst så verkar de vara stora om man bär små barn i dem, men jag ska ju bära ett rätt stort barn i den.
Av Hell Cat
Det är såklart en smaksak men själv föredrar jag meitaier med utbredbara axelband för avlastningens skull. På Tradera finns ofta även I lav jo MT (tror hon stvar det så) och de verkar bättre tycker jag. Annars kan du alltid annonsera under Köpes här på forumet så får du säkert tag i nåt bra.
Själv har jag en Skildpadde meitai, den passar större barn (Arvid är 15 månader, om än relativt liten till växten eftersom han är prematur) och den kommer passa honom länge till.
http://www.slynger.dk/group.asp?group=5
Av Hell Cat
Din mamma skrev:Men glider inte axelbanden av om man inte korsar dem?
Jag gillar inte att bära i ryggsäck med meitai, därmed mitt tips om sele istället (i början av tråden)
Din mamma skrev:
JennyB73 skrev:
Din mamma skrev:Men glider inte axelbanden av om man inte korsar dem?
Jag gillar inte att bära i ryggsäck med meitai, därmed mitt tips om sele istället (i början av tråden)
Jo, jag såg det, men jag har bara meitai nu, därför undrar jag ;)
Det beror kanske lite på hur man ser ut (raka eller sluttande axlar t.ex.) men jag fick det att funka bra. Vill man kan man ju knyta ihop axelbanden med en scarf fram på bröstet men jag tyckte inte det behövdes om jag fick till en bra knytning.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?