- lör aug 01, 2009 10:30
Maken kläckte ur sig i morse att G nog är överburen - alltså i betydelsen för mycket buren - för nu vägrar han bärdon i alla former.
Och då menar jag verkligen vägrar. Att knyta upp honom i sjal fungerar inte alls. Han sprattlar och skriker - det känns som ett övergrepp.
Mannen får ner honom i becon ibland och väl på plats går det bra, men vägen dit är inte kul.
Dessutom vägrar han att åka vagn. Innan har vi använd vagnen som sövning (i övrigt bär vi i princip fulltid). Men nu spelar det ingen roll hur trött han är, vagnen ger honom full panik. Han skriker högt och gällt - och så kan man ju inte ha det.
Barnet kan inte gå än. Så ni kan ju lätt föreställa er vår tillvaro.
Inget bärande i sjal och knappt i sele.
Inget vagnande.
Inget gående.
Vad vill han då min bestämda son? Jo, sitta i famnen utan bärdon. 12,5 kg ettåring.
VAD ska vi göra? Förslag på rolig vagn som han skulle kunna gilla? Jag är beredd att prova allt...

Dessutom vägrar han att åka vagn. Innan har vi använd vagnen som sövning (i övrigt bär vi i princip fulltid). Men nu spelar det ingen roll hur trött han är, vagnen ger honom full panik. Han skriker högt och gällt - och så kan man ju inte ha det.

Barnet kan inte gå än. Så ni kan ju lätt föreställa er vår tillvaro.
Inget bärande i sjal och knappt i sele.
Inget vagnande.
Inget gående.
Vad vill han då min bestämda son? Jo, sitta i famnen utan bärdon. 12,5 kg ettåring.

VAD ska vi göra? Förslag på rolig vagn som han skulle kunna gilla? Jag är beredd att prova allt...