Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sapos
När jag bär lillen i sjal ute så har jag bara vanliga innekläderna på honom (body &byxa) och stickade sockor och mössa, eftersom jag har bärjacka. Men har lite problem nu när det är så här kallt ute hur man gör när man tex ska till affären och åker bil dit. Han sitter i "vanlig" bilbarnstol då han växt ur babyskyddet och där har jag ju oftast overall på honom men blir ju alldeles för varmt om jag ska ha honom i sjalen när han har den på sig, så brukar få klä av honom innan jag sätter i honom i sjalen men så sover han ju oftast när det blir dax att åka hem igen och känns både elakt o bökigt att krångla ner honom i overallen då igen och bilen är oftast väldigt kall..
så hur gör ni? För måste ju ha overall ut till bilen in i från annars lär han ju frysa ihjäl (inte riktigt då :wink: men ändå)
Har kikat efter typ åkpåsar till bilstolar, för det borde väl vara det smartaste? Men hittar bara såna som är till babyskyddet...

Alla tips mottages med glädje :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Vintertid då man ska åka bil bla så brukar jag ha på ytterkläder och så tar jag sjalen eller selen utanpå mina egna kläder helt enkelt. Lillen är kring ett halvår nu om jag förstått saken rätt? Då bar jag mer och mer på ryggen med M, det var behändigast.
Användarens profilbild
Av sus
När Majken var liten (född i november), bar jag henne rätt ofta innaför jackan till bilen. När vi skulle åka bil förstärkte jag "innekläderna" med en varm kofta och långkalsonger. Sen hade jag ett par filtar i bilen som jag stocppade om henne tills bilen blvit varm. Då skalade jag av några lager filt så hon inte skulle bli för varm.

Jag hade dessutom hennes stol fram i bilen så ibland när det var extra kalt och blåsigt elle snöade, så satte jag mig i bilen själv med henne kvar i sjalen, sen tog jag ur henne och satte henne i stolen inne i bilen. Är det riktigt kalt så kan man ju faktiskt starta bilen och förvärma den lite fast man har en bebis på magen (alltså inte köra, bara starta motorn.)
Användarens profilbild
Av sapos
Tack för svaren :vågen: Har inte börjat bära honom på ryggen än (lyckas inte med knytningen) :oops:
Men hittade en åkpåse hos mammabarn som verkar bra.

och eftersom jag har bärjacka är det så smidigt att ha honom där under och mysigt :heart:
Användarens profilbild
Av Anva
sapos skrev:
yvonn skrev:kupévärmare!!! :tumup:
Ja fast svårt att ha den i under tiden man är på affärer o liknande :wink:
Jag gör som sus. Startar bilen och sätter mig i den med Alvin på magen. Sen när bilen är varm så sätter jag honom i stolen. funkar ypperligt. Annars har jag en fleecoverall som även är fodrad som man kan göra till overallåkpåse (om ni fattar vad jag menar) Då behöver jag bara lägga ut den i stolen och stoppa ner honom där blir inte bökigare än att få på bältet.
Av Jinxan
Anva skrev:
sapos skrev:
Jag gör som sus. Startar bilen och sätter mig i den med Alvin på magen. Sen när bilen är varm så sätter jag honom i stolen. funkar ypperligt. Annars har jag en fleecoverall som även är fodrad som man kan göra till overallåkpåse (om ni fattar vad jag menar) Då behöver jag bara lägga ut den i stolen och stoppa ner honom där blir inte bökigare än att få på bältet.
Vart har du fått tag i en sån?
Användarens profilbild
Av yvonn
JinxLinda skrev:
Anva skrev:
sapos skrev:
Vart har du fått tag i en sån?
Jag tycker ju att det verkar lite mer miljövänligt med kupévärmare och motorvärmare än att låta bilen stå på tomgång. gissar att vår är köpt på clasolsson eller kanske biltema.
(efter affären får man väl vara lite miljöovänlig om man har en liten bebis :wink: )

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?