Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Andelle
Solstorm skrev:
dallan skrev:Mötte en modern tant i typ 80-års åldern som sa:
- Där har hen det gott!
:D
måste fråga, vad kännetecknar en modern tant? :P
Gissar att det är användat av hen som avslöjar de morderna tanterna :wink:
Användarens profilbild
Av dallan
Andelle skrev:
Solstorm skrev:
- Där har hen det gott!
Precis :)
Användarens profilbild
Av moggleif
Solstorm skrev:
dallan skrev:
Andelle skrev:
Solstorm skrev:
- Där har hen det gott!
Precis :)
Hahaha. Jag märker inte ens ordet hen längre. Vilket bra tecken! 8)
Hoppas de inte är mordsugna bara. :wink:
Jag brukar nu mera få höra "Men bär du henne fortfarande???" Liv blir tre på lördag! Och jag kan verkligen inte se det konstiga i att ibland bära henne!? Lika väl som att treåringar ibland åker vagn! Så kan väl treåringar ibland åka/bäras på ryggen i sjal? Jag bar kusinen oxå nu när vi var på semester, hon är fyra men det var sent på kvällen och vi skulle gå ganska långt hem till hotellet eg skulle jag burit Liv men hon vägrade resa sig ur vagnen. Så då bar jag kusinen ist. Och visst 18 kg är tungt men det funkar! Inte i tio mil men en kvarts promenad gick bra!
mötte en man idag som hejade på mig och frågade om inte lillen behövde stöd för huvudet (då hängde han rakt bakåt för att kolla på något på himlen :lol: ) men nä, det behöver han inte sa jag. han frågade lite hur gammal han var och han berättade att hans barn var för stora nu för att bäras, jag såg riktigt bebissuget i hans blick, han längtade nog tillbaka till bärtiden med sina barn. :loving: en spontan och trevlig hälsning mitt i höstrusket!
Användarens profilbild
Av Weeiii
Minimumsa skrev:Jag brukar nu mera få höra "Men bär du henne fortfarande???" Liv blir tre på lördag! Och jag kan verkligen inte se det konstiga i att ibland bära henne!? Lika väl som att treåringar ibland åker vagn! Så kan väl treåringar ibland åka/bäras på ryggen i sjal? Jag bar kusinen oxå nu när vi var på semester, hon är fyra men det var sent på kvällen och vi skulle gå ganska långt hem till hotellet eg skulle jag burit Liv men hon vägrade resa sig ur vagnen. Så då bar jag kusinen ist. Och visst 18 kg är tungt men det funkar! Inte i tio mil men en kvarts promenad gick bra!
"Hur orkar du?" "Han som är så stor nu" är det vanligaste när jag bär min 3,5-åring. Tycker inte heller att det är nåt konstigt att fortfarande bära. Så mycket smidigare än att släpa på vagn när de mest går ändå. Har burit kompisarnas femåring ibland, mest för att hon tycker att det är spännande och inte för att hon inte orkar gå :-)
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag har burit till och från förskolan sedan snön kom. Helt enkelt för att jag inte orkar något annat, får jätteont i händerna av att putta vagn i moddsnö och jag vågar inte cykla med barn när det är halt. Har väl cirka en kilometer och fått massor av kommentarer och frågor om det inte är tungt. Förskolepersonalen är också väldigt fascinerad av min bärjacka, men de tycker den ser väldigt smart ut och hjälper mig gärna att dra på den på ryggen. Men varför är det aldrig någon som frågar ifall det inte är tungt att släpa vagn?
Användarens profilbild
Av Hallon
Jag hade S, 3år på ryggen häromdagen i centrala Göteborg, och de andra barnen fick varsin mammahand att hålla i. Då fick jag höra:
"Vad praktiskt att bara spänna fast honom sådär, så att han inte kan springa iväg!"
:tumup:
Användarens profilbild
Av theos
Hallon skrev:Jag hade S, 3år på ryggen häromdagen i centrala Göteborg, och de andra barnen fick varsin mammahand att hålla i. Då fick jag höra:
"Vad praktiskt att bara spänna fast honom sådär, så att han inte kan springa iväg!"
:fnissa:
Av maramagn
Hallon skrev:Jag hade S, 3år på ryggen häromdagen i centrala Göteborg, och de andra barnen fick varsin mammahand att hålla i. Då fick jag höra:
helt korrekt! :)
Av Sarah79
Nuförtiden får jag oftast kommentaren när han går själv: - Nu har det blivit för tungt att bära honom va?
. Ehm...att min 16 månaders gärna går själv ser jag bara som positivt , när han vill är sjalen eller mtn redo. Det är sådant som växlar hej vilt. Men tydligen är det svårt för folk att faktiskt förstå att även 16 månaders har egna ben. :whut:
Dagens roliga komentar kommer från lilla J själv. Vi stod vid busshållplatsen J satt i ergon på min mage under ett bärskydd. Det var många andra som stod och väntade också bla an tant som J fattade tycker för, J vänder sig mot tanten och ropar "Här sitter jag bra!!" :lol: Tanten var verkligen trevlig och vi pratade och hon kommenterade hur väldigt praktiskt och mysigt det såg ut. J berättade om allt vi hade gjort under em för tanten.

Det är roligt att bära stora och talföra barn :lol:
Användarens profilbild
Av Faegis
Nina & lilla J skrev:Dagens roliga komentar kommer från lilla J själv. Vi stod vid busshållplatsen J satt i ergon på min mage under ett bärskydd. Det var många andra som stod och väntade också bla an tant som J fattade tycker för, J vänder sig mot tanten och ropar "Här sitter jag bra!!" :lol: Tanten var verkligen trevlig och vi pratade och hon kommenterade hur väldigt praktiskt och mysigt det såg ut. J berättade om allt vi hade gjort under em för tanten.

Det är roligt att bära stora och talföra barn :lol:
Vad härligt! :loving:
Användarens profilbild
Av Medlawg
Labyrint skrev:Jag har burit till och från förskolan sedan snön kom. Helt enkelt för att jag inte orkar något annat, får jätteont i händerna av att putta vagn i moddsnö och jag vågar inte cykla med barn när det är halt. Har väl cirka en kilometer och fått massor av kommentarer och frågor om det inte är tungt. Förskolepersonalen är också väldigt fascinerad av min bärjacka, men de tycker den ser väldigt smart ut och hjälper mig gärna att dra på den på ryggen. Men varför är det aldrig någon som frågar ifall det inte är tungt att släpa vagn?
Samma här, bär till och från förskolan (max 10 minuters promenad) och alla frågar om det inte är tungt. Har inte riktigt hjärta att påpeka för dem att jag har förskolans i särklass enklaste hämtningar, R hoppar glatt upp i sjalen, vi behöver inte böka med overallen eftersom han är varm nog i sjalen, och alla andras trötta ungar ligger skrikande på golvet och vägrar klä på sig, vägrar åka vagn, vägrar gå, går åt fel håll, äter skitig snö osv medan vi lugnt promenerar hemåt och småpratar om vad som hänt under dagen :loving: Jag tar 15 kg i sjal när som helst jämfört med deras evinnerliga tjatande.

Promenerade tillsammans med en annan mamma häromdagen, hennes dotter ville hela tiden upp i famnen och hon försökte förklara att hon inte orkade bära, "R:s mamma kan bära honom eftersom hon har en sån där sjal". Nästa dag när jag knöt upp R på väg hem kom flickan fram och sa "Min mamma måste också köpa en sån där sjal!" :fnissa: Hoppas inte mamman är alltför sur på mig...
Medlawg skrev:
Labyrint skrev:Jag har burit till och från förskolan sedan snön kom. Helt enkelt för att jag inte orkar något annat, får jätteont i händerna av att putta vagn i moddsnö och jag vågar inte cykla med barn när det är halt. Har väl cirka en kilometer och fått massor av kommentarer och frågor om det inte är tungt. Förskolepersonalen är också väldigt fascinerad av min bärjacka, men de tycker den ser väldigt smart ut och hjälper mig gärna att dra på den på ryggen. Men varför är det aldrig någon som frågar ifall det inte är tungt att släpa vagn?
Samma här, bär till och från förskolan (max 10 minuters promenad) och alla frågar om det inte är tungt. Har inte riktigt hjärta att påpeka för dem att jag har förskolans i särklass enklaste hämtningar, R hoppar glatt upp i sjalen, vi behöver inte böka med overallen eftersom han är varm nog i sjalen, och alla andras trötta ungar ligger skrikande på golvet och vägrar klä på sig, vägrar åka vagn, vägrar gå, går åt fel håll, äter skitig snö osv medan vi lugnt promenerar hemåt och småpratar om vad som hänt under dagen :loving: Jag tar 15 kg i sjal när som helst jämfört med deras evinnerliga tjatande.

Promenerade tillsammans med en annan mamma häromdagen, hennes dotter ville hela tiden upp i famnen och hon försökte förklara att hon inte orkade bära, "R:s mamma kan bära honom eftersom hon har en sån där sjal". Nästa dag när jag knöt upp R på väg hem kom flickan fram och sa "Min mamma måste också köpa en sån där sjal!" :fnissa: Hoppas inte mamman är alltför sur på mig...
:app:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?