Labyrint skrev:Jag har burit till och från förskolan sedan snön kom. Helt enkelt för att jag inte orkar något annat, får jätteont i händerna av att putta vagn i moddsnö och jag vågar inte cykla med barn när det är halt. Har väl cirka en kilometer och fått massor av kommentarer och frågor om det inte är tungt. Förskolepersonalen är också väldigt fascinerad av min bärjacka, men de tycker den ser väldigt smart ut och hjälper mig gärna att dra på den på ryggen. Men varför är det aldrig någon som frågar ifall det inte är tungt att släpa vagn?
Samma här, bär till och från förskolan (max 10 minuters promenad) och alla frågar om det inte är tungt. Har inte riktigt hjärta att påpeka för dem att jag har förskolans i särklass enklaste hämtningar, R hoppar glatt upp i sjalen, vi behöver inte böka med overallen eftersom han är varm nog i sjalen, och alla andras trötta ungar ligger skrikande på golvet och vägrar klä på sig, vägrar åka vagn, vägrar gå, går åt fel håll, äter skitig snö osv medan vi lugnt promenerar hemåt och småpratar om vad som hänt under dagen

Jag tar 15 kg i sjal när som helst jämfört med deras evinnerliga tjatande.
Promenerade tillsammans med en annan mamma häromdagen, hennes dotter ville hela tiden upp i famnen och hon försökte förklara att hon inte orkade bära, "R:s mamma kan bära honom eftersom hon har en sån där sjal". Nästa dag när jag knöt upp R på väg hem kom flickan fram och sa "Min mamma måste också köpa en sån där sjal!"

Hoppas inte mamman är alltför sur på mig...