Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elwi
Åh va kul att se... har ännu inte knutit upp Elias på ryggen än, han är ju bara 4 månader.
Barnet verkar otroligt sjalvan... å vilken snits hon hade.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag testade ryggsäcken med twist, men kunde inte få upp övre änden av twisten *(hm, hur ska man förklara?)* över hans rumpa. Det blev som en vanlig ryggsäck med snodda ändar under rumpan. Någon som lyckats? Hur som helst var det fantastiskt stadigt, kändes som om det förhindrade att tyget började glida. Me like!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Vad kul! Vilka bra länkar! Jag bär Filip på ryggen nu för fullt, så här får jag nog tillfälle att testa både det ena och det andra. Så får jag lite nytt att lära ut på knytkurserna också!
Användarens profilbild
Av Siena
jag får inte heller upp tvisten på ryggen. Den ligger som en klump under rumpan och det är inte bekvämt alls, varken för mig eller Ruben. Hur sjutton gör man??? :hmm: Det såg ju sååå enkelt ut...
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nu har jag provat att flytta omsluten från magen till ryggen, och det var ju ett superenkelt sätt att få till en omsluten rygg på! :) Och så vet man att tyget blir ordentligt utspritt över baken och ryggen. Det var lätt att spänna till den lite efteråt sedan genom att lossa på knuten i midjan och dra åt lite, så att den blev ordentligt tajt. Jag provade twisten igår också, men fick inte till den förrän jag böjde mig fram och gjorde den medan jag stod framåtböjd. Det var lättare att få upp den tillräckligt högt på Filips rygg så. OCh då slipper man det där att själva säcken hasar upp från knävecken upp på barnets rygg, som jag annars tycker är porblemet med ryggsäck. Särskilt på lite mindre barn som inte har en ordentlig bak.
Användarens profilbild
Av Sarai
Åhh, framåtböjd! Just det, det gjorde hon ju på filmen. Måste testa igen!
Användarens profilbild
Av Blixa
Men hur får man möjlighet att testa när ens barn vägrar åka "tal" utan bara vill "åka ejgo på mammas mage" :hmm: Jag tyckte ju att rygga med twist såg jättesmart ut och det halvdana försök vi hann med innan han slet sig ner blev ganska bra trots att twisten blev förlåg. Nu går jag här med knytningar inom mig som vill ut...
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag säger bara WOW här ska övas i sommar när B är lite större... 8)
Användarens profilbild
Av mejamy
Härlig sjalbebis och sjalbarn :app: Nu har ju min sjalvägreska precis börjat vilja åka sjal igen :eld: Och hon ligger faktiskt så still, så still! :D Så det finns faktisk stor chans att jag får testa när hon vaknar! :D Den där twisten såg ju spännande ut...även om jag nästan aldrig burit i ryggsäck, tycker omslutet är så mycket bekvämare! Men nu måste jag ju såklart testa, jag kanske ändrar mig om ryggsäck då, vem vet :lol:
Användarens profilbild
Av mejamy
Jennelii skrev:Det här hade jag aldrig sett... http://www.youtube.com/watch?v=dtOUR6EJ ... abywearing
Nu har vi provat! Första försöket blev katastrof..helt omöjligt ju :hopmad: Sen ville hon inte mer...men 6 åringen var frivillig försökskanin :lol: Men jag tyckte det blev för jobbigt. Då erbjöd sig maken helt frivilligt att prova istället :shock: :D Det gick inte så bra dock :? Då provade jag med 4-åringen istället och det gick riktigt bra! :D Och så ville lilltjejen prova hon med och jag fixade det riktigt smidigt, tycker jag iaf :roll: Lite snett men, med lite träning så! Och jämfört med de tidigare försöken så vart det här jättebra :lol: Var snäll och bortse från miner och hemmalook 8)
Bild
Användarens profilbild
Av jazoo
Har inte fått till den där twisten ännu. Poängen med ryggsäck är ju att den är snabb när man har ett ormyngel på ryggen. Twisten var svårt att få till snabbt, och hur tusan får man upp den på ryggen på barnet...

Får öva mer när barnet i fråga är lite mer samarbetsvilligt.
Användarens profilbild
Av sacha42
jazoo skrev:Har inte fått till den där twisten ännu. Poängen med ryggsäck är ju att den är snabb när man har ett ormyngel på ryggen. Twisten var svårt att få till snabbt, och hur tusan får man upp den på ryggen på barnet...

Får öva mer när barnet i fråga är lite mer samarbetsvilligt.
Har inte heller fått till tvisten, fast jag har bara provat en gång. Måste öva mer :lol:
Användarens profilbild
Av mejamy
jazoo skrev:Twisten var svårt att få till snabbt, och hur tusan får man upp den på ryggen på barnet...
Ja det är klurigt och vig måste man vara i armarna :lol: Jag gjorde så att jag korsade ändarna löst och hävde upp krysset på ryggen och drog åt. Sen twistade och knöt klart. Men jag vet egentligen inte hur jag lyckades, bängligt är det allt :roll: Övning, övning...
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Skulle försöka göra sån där ryggknytning utan att sjaländarna nuddar marken och då förstod jag hur skicklig hon var! Hon måste ha tränat väldigt mycket på det där!!!

Jag känner mig ändå rätt säker på ryggknyt men det är enligt den varianten jag gör. Känns svårt att få in en ny teknik, särskilt när man inte har ett sånt där barn som ligger helt stilla.

Däremot har jag testat att flytta runt Kerstin från rygg till mage idag och det var jättelätt! :D Funkade alldeles ypperligt när jag bar så länge, nästan 3 tim med min 11 kg:s! :shock:. Det är bra att man kan variera lite med mage och rygg då, både för mig och Kerstin. Kan tillägga att jag var ordentligt mör i fötterna efter vår låånga promenad, men hade inte ont nånannanstans.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?