Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Är inte boban för lite större barn? Även om det står att spädisar kan ha den tycker jag den ser rent livsfarlig ut med spädis i. Pognae har ju förlängningsplatta. Det kanske ändå inte räcker längre än geminin?
Användarens profilbild
Av Cillan
G är ju 10 cm kortare.
Om du tittar på filmen jag längtar till tidigare så har G nacken precis på kanten av beco gemini. Boban är lite högre men soleilen ännu högre. Boban är lite bredare och soleilen ännu bredare. Jag är rädd för att soleilen är för stor och boban på gränsen. Hittar dock bara bredden på boba 2g och då är den inte mycket bredare än geminin vilket inte ser ut så på filmen. Han når ju inte riktigt ända ut på bb-taien.
Användarens profilbild
Av Cillan
ylvast skrev:Men ditt viktigaste krav var korsade band? Då är det väl bara manduca och beco som gäller? Du kan ju köpa en som inte går att korsa och använda på ryggen och bära med MT eller sjal på magen?

Jag vet inte om det är viktigast, beror ju på hur den sitter. Jag vet att vi valde bort boban för att den var så dum med spädis men att vi gillade den. Pognae går att korsa men de rekommenderar inte det för att de tycker att det är obekvämt. Manducan går bort helt för den är för stor för både mig och maken.
Cillan skrev:Är inte boban för lite större barn?
Vi har en boba 2g. Jag har burit lillasyster inuti som groda när hon var liten, men eftersom den är hög i ryggen ( lika hög som manducan i sitt högsta läge) är den tråkigt för ett barn som inte ser ut över kanten. Bredden längst ned på panelen är ca 33 bred dvs som ex manduca och gemini, men panelen går ut på sidorna och omsluter barnet på ett väldigt bra sätt vilket gör att den upplevd bredare. Det är konstigt, men sådana små detaljer kan göra stor skillnad i hur selen upplevs att bära i.
Av Isadora
Jag tror inte Soleil Eller Boba blir för höga, och han växer ju. Jag hade nog valt Soleil för att jag upplever Becos selar som väldigt sköna och välsydda. Tycker om mjuka välvadderade selar. Och så föll jag för idën med en väska att knäppa fast på ryggen. Annars gillar jag bobans fotstöd väldigt mycket.
Användarens profilbild
Av Cillan
Tycker det är så svårt att bestämma vilken sele vi ska ha. Skulle vilja prova både beco soleil, boba och ergo. Den ska ju ändå passa både oss som bär och G men det finns ju ingen butik nära här. Närmaste är Alingsås mammabarn tror jag. Tycker det är lite tråkigt att det inte finns någon i hela skåne/småland/halland-området. Ok finns en i Lund men finns inte så många selar att välja på där.
Användarens profilbild
Av Cillan
KATARINA skrev:Han kommer nog se ganska bra i den men inte ha armarna utanför. Den är ungefär som Manduca är på den högre inställningen. Den är 35 cm bred och 41 cm hög.

Sittdelens form är lite lik Tulan men jag tycker inte att axelbanden är det utan lite tunnare vaddering och sedan är Tulan lite formsydda och inte gjord för att korsa.

Det som gör att den blir lite kortare på det kortaste än Gemini är nog det där sista man kan dra åt på axelbandsvadderingen, det har inte Gemini.

Återupptar den här tråden lite då det här med sele har legat lite på is.

Menar du att soleil är som manducan på högre inställningen. Lånar en manduca (som jag borde lämna tillbaka :oops: ) så skulle ju kunna prova hur han sitter med den på högre inställning, har bara haft honom i den lägre men jag är tveksam till att det skulle funka på högre även om han växt 3 cm sen jag startade tråden.

Har även provat med geminin okorsad lite men jag tycker verkligen inte om det, har dock kommit på hur jag kan knäppa det längsgående spännet lättare. Det blir inte bekvämt och jag tycker inte att jag kan dra å axelbanden så det känns jättelöst även om det går med så kan jag inte dra (har problem med lederna oxå så kan vara därför).
Av Isadora
Vill bara säga att jag har haft Soleil ett tag nu, och vi älskar den. Den är väldigt mycket trevligare för et litet barn att sitta i än Manduca. Den är härligt vadderad runt benöpningar och överst på ryggen. Jag tror höjden på ryggen blir bra för er, ger extra stöd. Även det extra stöd den bredare sittsen ger känns trevligt. Lilltjejen är 89 cm lång och väger 12,2 kg enligt bvc. Det känns som vi kan ha Soleil länge till.
Axelremmar och höftbälte är bland de skönaste jag provat, och jag har ägt ganska många selar kan tillläggas. Nylonremmarna har gjorts extra mjuka för att de inte ska skära in eller skava någonstanns
Det enda jag verkligen inte tycker om, är spännenas lilla extra säkerhetsknapp man måste trycka in för att kunna öppna dem. Och sådana spännen verkar vara standard på nyare selar, så bara att gilla läget.

Jag köpte till väskan, som även den är väldigt bra. Fast jag fattar inte varför de flesta väskor som görs speciellt för bärande måste vara av bommulstyg? Jag vill ha en ordentligt vattentät väska, för att kunna använda den i alla väder. Den här väskan rymmer det nödvändigaste för ett ammat barn. I vårt fall några engångsblöjor, tvättlappar och ett ombyte kläder. Känns inte som om väskan är ämnad för ryggbärande precis. Den går inte att nå alls. Men bär man på magen kommer den verkligen till sin rätt. Smidigt att ha värdesakerna där i, och resten i en liten ryggsäck. Som smidig liten skötväska på barnvagnshandtaget är den också jättebra.
Av litensoetis
till ts:
Jag hade en pognae, var inte alls nöjd med den. stel, tjocka och hårda axelremmar(så jag förstår att det är väldigt obekvämt att bära korsat) och tyckte att själva panelen blev smal snabbt. mitt barn har ändå inte så långa ben.

mätte nyss min wompat(medium), axelremmarna där går att spänna in helt så då är den minsta längden på axelremmarna(inklusive spännet) 47,5cm. det kanske hade funkat? tror jag började använda den när min lille var ca 10 månader och var 75cm lång. det gick precis och han satt som en smäck då och sitter fortfarande som en smäck(han är nu 17 månader och kommer kunna ha den lääänge till). en oerhört skön sele! (går dessutom att flytta bröstspännet hur man vill då det inte är fastsytt i någon fålla utan helt löst fast som går att spänna fast om du förstår hur jag menar)
det går ju dessutom att specialbeställa wompatselarna så att du får extra korta axelband, smalare midjeband osv. det går ju att få dom enfärgade också om man inte gillar det allt för pråligt.. ;)

jag rekommenderar varmt wompat iaf! Du är välkommen att prova min, jag bor i Helsingborg om du har vägarna förbi. tyvärr sålde jag pognaen för inte så länge sen annars kunde du ju provat den. men jag tror att pognaen och ergon är rätt lika om jag inte minns helt fel.. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?