Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker i ärlighetens namn att det är värre att bära sin baby framåtvänd, oavsett vad man väljer att bära i.

Har pratat sjal med dom andra i min gravid-tråd på FL, vi brukar också träffas och fika ihop ibland och dom har frågat mig om jag inte kan ha en liten sjalvisning och visa hur man knyter och så sen när bebisarna är födda. Tre av dom har redan köpt/ska köpa sjal. Detta hade nog inte hänt om jag gått för "hårt" ut och kritiserat, nu har det kommit naturligt istället.
mica skrev:
Ellen och jag skrev:.......
Blev även kallad "sjalvirare" i en väldigt negativ mening. De undrade nämligen hur länge det skulle ta innan en ¨sån där sjalvirare la sig i diskussionen. :hmm:
.........
Men jösses, hann läsa halva tråden innna jag såg att det inte stod "sjal-virare" utan "sjal-ivrare". Mina ögon och huvud tyckte det var fullt logiskt att kallas sjal-virare, det är ju det vi gör. :D :D :D
Men... :hmm: Det står väl Sjal-Virare???
Bara_jag skrev:Jag tycker i ärlighetens namn att det är värre att bära sin baby framåtvänd, oavsett vad man väljer att bära i.
jag tycker också det om man bär typ i nordstan. fast hemma ser jag ingen större fara, förutom att det är tyngre och obekvämare :wink: . det är mest att barnet inte kan värja sig för alla nya intryck som är problemet tycker jag, och det är ju inte ett så stort problem i en lugn och invand miljö.
Jag brukar köra med argumentet att det är oekonomiskt med BB. Man kan bära ända från början och fram tills barnet är 25 kilo i min Beco. Dessutom kan man bära på ryggen vilket är ofantligt snitsigt.

Det argumentet brukar övertyga de flesta av mina vänner som är på väg att köpa BBs. Däremot är det svårt att påverka de som ärvt en, vilket jag kan förstå, för får man nåt gratis är det ju svårt att motivera den personen att köpa nåt dyrt. Jag antar att de återkommer när de inte orkar bära längre. (Det är väl därför man ser mest pappor bära lite större barn, mamma orkar inte längre.)
Användarens profilbild
Av mica
millla skrev:
mica skrev:
Blev även kallad "sjalvirare" i en väldigt negativ mening. De undrade nämligen hur länge det skulle ta innan en ¨sån där sjalvirare la sig i diskussionen. :hmm:
.........
Men jösses, hann läsa halva tråden innna jag såg att det inte stod "sjal-virare" utan "sjal-ivrare". Mina ögon och huvud tyckte det var fullt logiskt att kallas sjal-virare, det är ju det vi gör. :D :D :D
Men alltså. Förvirringen är total. :lol: Jag läste det här nedan och sedan skrev jag mitt inlägg.
anna m skrev:
Ellen och jag skrev:det har blivit riktigt upprörda.Och då har jag aldrig sagt att bb är skit, utan att det finns andra alternativ. Oc jag sa inte i heller att det som står på pepplon är sanning utan bra information..

Men från det till att bli kallad sjalvrirare är rätt långt. *ler*
Fast sjalivrare är väl ett positivt omdöme :D Det borde finnas som status.. efter fossil kanske... :lol:
virare ...ivrare...virare...ivrare... :whut: :Hahaa:
mica skrev:
millla skrev:
mica skrev:
.........
Men alltså. Förvirringen är total. :lol: Jag läste det här nedan och sedan skrev jag mitt inlägg.
anna m skrev:
Ellen och jag skrev:det har blivit riktigt upprörda.Och då har jag aldrig sagt att bb är skit, utan att det finns andra alternativ. Oc jag sa inte i heller att det som står på pepplon är sanning utan bra information..

Fast sjalivrare är väl ett positivt omdöme :D Det borde finnas som status.. efter fossil kanske... :lol:
:iagree: Jag har haft samma diskussion med mig själv flera gånger... sjalvrirare fik jag till sjalivrare och vad är det för negativt med det likssom? :hmm: Sjalvirare läste jag första gången i en tråd i OT :lol:
mari_tres skrev:
mica skrev:
millla skrev:
mica skrev:
.........
anna m skrev:

:iagree: Jag har haft samma diskussion med mig själv flera gånger... sjalvrirare fik jag till sjalivrare och vad är det för negativt med det likssom? :hmm: Sjalvirare läste jag första gången i en tråd i OT :lol:
:hmm: :roll: :Hahaa: Hahaha, vad rörigt det blir. Tycker det börjar bli många såna här förvirrade trådar här på forumet nu... En del utvecklas till helt hysteriska resonemang :whut:
Hursomhelst tycker jag iallafall att sjalvirare är ett roligt ord. Jag tänker annamma det ordet och göra det till vårt, d.v.s. vända det ev. negativa till något positivt :D
Jag tycker med det är ett festligt ord! Men det sas ju inte på ett bra sätt!

Hade varit roligt om det hade kunnat vara en statustitel, istället för sjalvan och de! Efter sjalvan kanske?!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?