Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
På den tid det begav sig (innan sonen började knalla själv :wink: ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.

Knöt alltså sjalen hemma, torrt och varmt! Kunde sedan enkelt lyfta i sonen från bilstolen på parkeringen (eller var vi nu befann oss).
Användarens profilbild
Av ernamalin
EmilsMamma skrev:På den tid det begav sig (innan sonen började knalla själv :wink: ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.

Knöt alltså sjalen hemma, torrt och varmt! Kunde sedan enkelt lyfta i sonen från bilstolen på parkeringen (eller var vi nu befann oss).
Blir det inte varmt att gå omkring med sjalen hela tiden :?
Användarens profilbild
Av lillgumman
det blir varmt men inte varmare än när man bär och man kan ju öppna jackan lite :)
Användarens profilbild
Av thanisa
EmilsMamma skrev:På den tid det begav sig (innan sonen började knalla själv :wink: ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.

Så gör jag med. Går snabbt att lära sig hur långa tampar man ska ha med de olika sjalerna. Är smidigt att man kan ta i och ur när man behöver. Är jag borta så är sjalen ofta knuten hela tiden. Har själv aldrig använd trikåsjal då jag vill ha den faster komforten som en vävd sjal ger. Hittills har jag inte varit med om att något barn klagat på hård knutning utan snare att de inte tycker om ifall det är lite löst och sladdrigt.

Om det blir varmt så är man antagligen inne och då kan man ju ta av sig sjalen ifall man vill. Det är bra mycket varmare att bära än att bara ha sjalen hängande på sig. Man anpassar sig faktiskt till det också efter ettt ag med att kanske skippa den tjocka tröjan då det blir lite väl varmt med den, sjal och jacka men det är ju varmast när man bär och till det har man ju ändå anpasat kläderna för att klara av att göra.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mamasamueli skrev::hmm: Det är ingen som har några tips om hur man löser sjaländar-i-backen-problemet när man vill knyta ryggsäck ute? Jag klarar inte av att bära på magen när jag går på stan, utan vill bära på ryggen. Jag har kommit på den hypersmarta idén :!: :D att man har mindre tyg att bråka med om man har en som precis räcker till ryggsäck!! (Har alltid haft 4,6 och omslutetX annars) Men den släpar ju ändå, och ännu svårare är det att få av sig paketet när man ska in i bilen/sitta i bussen igen. Tips??
Man kan göra en lös löpknut i ändarna, som man sedan bara släpper ut när man kommit så långt att ändarna inte släpar i backen längre. Om någon förstår :?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?