-  tis nov 28, 2006 15:07

På den tid det begav sig (innan sonen började knalla själv  ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.
 ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.
Knöt alltså sjalen hemma, torrt och varmt! Kunde sedan enkelt lyfta i sonen från bilstolen på parkeringen (eller var vi nu befann oss).

) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.
 ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.Knöt alltså sjalen hemma, torrt och varmt! Kunde sedan enkelt lyfta i sonen från bilstolen på parkeringen (eller var vi nu befann oss).
EmilsMamma
mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502
ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel
					  					                mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502

ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel

Det är ingen som har några tips om hur man löser sjaländar-i-backen-problemet när man vill knyta ryggsäck ute? Jag klarar inte av att bära på magen när jag går på stan, utan vill bära på ryggen. Jag har kommit på den hypersmarta idén  :!:
 Det är ingen som har några tips om hur man löser sjaländar-i-backen-problemet när man vill knyta ryggsäck ute? Jag klarar inte av att bära på magen när jag går på stan, utan vill bära på ryggen. Jag har kommit på den hypersmarta idén  :!:  att man har mindre tyg att bråka med om man har en som precis räcker till ryggsäck!! (Har alltid haft 4,6 och omslutetX annars) Men den släpar ju ändå, och ännu svårare är det att få av sig paketet när man ska in i bilen/sitta i bussen igen. Tips??
 att man har mindre tyg att bråka med om man har en som precis räcker till ryggsäck!! (Har alltid haft 4,6 och omslutetX annars) Men den släpar ju ändå, och ännu svårare är det att få av sig paketet när man ska in i bilen/sitta i bussen igen. Tips?? - By Aspasia
 - By Aspasia