- sön apr 01, 2012 10:14
Jag har inte fått till själva knytandet, men däremot börjar jag känna mig riktigt säker på att få honom till ryggen. Jag började att öva när maken var hemma och stod bakom med ett vakande öga och hand. La sonen på sjalen och sedan svingade jag honom med korsade armar, var livrädd att tappa honom när jag provade fösa honom runt. Sedan tränade jag i sängen, hukandes så nära madrassen som möjligt ifall det skulle gå åt pipan, vilket det aldrig gjorde.
Nu bär jag gärna på ryggen i sele, så brukar jag antingen sätta mig på soffan och svinga upp honom el. krypa ihop på golvet ( känns bättre om man inte är så långt ifrån golvet) Finns det någon i närheten så brukar jag be att dom står beredd med en vakande hand...
Jag tror nog att jag skulle kunna bära i sjal oxå på ryggen om jag bara kunde bestämma vilken knytning jag vill göra. Började med omslutet ryggkryss och lärde mig det hyfsat, sedan provade jag SHBC men har inte riktigt lärt mig det än...
K 03- aldrig sjalad, I 06- tricot slen, G 11- får prova allt som kommer i vår väg