Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thepal
:vågen: Jag är så tacksam för alla tips och peppningar! Jag lovar att uppdatera om/när jag fått till det, men det är nog inget att vela om längre, jag måste köpa en MT :wink:
Användarens profilbild
Av SCSI
Det kan nog vara olika på barn OCH förälder vad som funkar bäst helt enkelt! Jag upplever lite samma som mammatillE, J blir mer uppspelt när jag svingar. Om jag tar honom vägen under armen eller när han står bakom mig och jag bara lyfter upp honom på ryggen (eller han klättrar själv) så ligger han föredömligt still tills sjalen är på plats - utmärkt reklam för sjalande, när andra ser på. :mrgreen:
Av magwalena
Jag har inte fått till själva knytandet, men däremot börjar jag känna mig riktigt säker på att få honom till ryggen. Jag började att öva när maken var hemma och stod bakom med ett vakande öga och hand. La sonen på sjalen och sedan svingade jag honom med korsade armar, var livrädd att tappa honom när jag provade fösa honom runt. Sedan tränade jag i sängen, hukandes så nära madrassen som möjligt ifall det skulle gå åt pipan, vilket det aldrig gjorde.
Nu bär jag gärna på ryggen i sele, så brukar jag antingen sätta mig på soffan och svinga upp honom el. krypa ihop på golvet ( känns bättre om man inte är så långt ifrån golvet) Finns det någon i närheten så brukar jag be att dom står beredd med en vakande hand...

Jag tror nog att jag skulle kunna bära i sjal oxå på ryggen om jag bara kunde bestämma vilken knytning jag vill göra. Började med omslutet ryggkryss och lärde mig det hyfsat, sedan provade jag SHBC men har inte riktigt lärt mig det än...
Av Supermamman
Jag svingar om hon bara har innekläder på sig, det känns absolut enklast tycker jag. Men med ytterkäder (jacka eller overall), så skuffar jag henne runt från höften och bak under min arm. Annars tycker jag jämt att jackan på bebisen åker upp så fasligt så att det blir knöligt mellan hennes mage och min rygg och/eller att magen blir bar på barnet och jag tycker att det är svårt att rätta till det när hon väl sitter på ryggen.
Av magwalena
Mårbacka skrev:Jag håller med om flera tips du fått; öva med nalle, börja med sele. Har ett tips till som hjälpte mig över tröskeln att våga testa olika knytningar. Jag använde en ringsjal, skumpade barnet från höften till ryggen och drog åt. Sedan satt barnet på plats och jag kunde knyta långsjalen utanpå utan att vara rädd att bebisen skulle ramla ned!

Lycka till! Det är så kul när man får tll det!
Vilken smart idé! Det ska testas så kanske man får till själva knytandet oxå.
Av tjoffsann
Det svåraste momentet med ryggbärandet tycker jag är att få ner henne därifrån :roll:

Komma dit funkar utmärkt att hoppa runt på höfter/under armen :tumup: Har inte ens vågat försöka svinga....
Användarens profilbild
Av SCSI
tjoffsann skrev:Det svåraste momentet med ryggbärandet tycker jag är att få ner henne därifrån :roll:

Komma dit funkar utmärkt att hoppa runt på höfter/under armen :tumup: Har inte ens vågat försöka svinga....
sängen funkar bra att hålla sig över då med. :tumup: är vi hemma brukar jag rätt ofta ungen i sängen eller soffan.
Av tjoffsann
SCSI skrev:
tjoffsann skrev:Det svåraste momentet med ryggbärandet tycker jag är att få ner henne därifrån :roll:

sängen funkar bra att hålla sig över då med. :tumup: är vi hemma brukar jag rätt ofta ungen i sängen eller soffan.
De är så jag har gjort med, sitter i soffan och släpper ner henne :tumup:
Av Sofie

Jag brukar bara glida fram barnet mot ena höften och sen ner mot benet. Om inte barnet sover då hissar jag ner mha sjalen i säng/soffa. Fast oftast låter jag sovande barn sitta kvar på ryggen.
Användarens profilbild
Av thepal
Ge mig ett M
Ge mig ett E
Ge mig ett I
Ge mig ett T
Ge mig ett A
Ge mig ett I

Vad blir det? Ryggbärande lätt som en plätt!!!

:vågen: Jag är så lycklig! Jag får äntligen upp honom på ryggen. Nu kan jag laga middag utan dåligt samvete för liten trött och ledsen bebis. Han sitter så himla bra där bak ju!
Jag har bara provat två gånger än så det finns lite finlir att öva på men jag får i alla fall upp honom :vågen: .
Av tjoffsann
thepal skrev:Ge mig ett M
Ge mig ett E
Ge mig ett I
Ge mig ett T
Ge mig ett A
Ge mig ett I

Vad blir det? Ryggbärande lätt som en plätt!!!

:vågen: Jag är så lycklig! Jag får äntligen upp honom på ryggen. Nu kan jag laga middag utan dåligt samvete för liten trött och ledsen bebis. Han sitter så himla bra där bak ju!
Jag har bara provat två gånger än så det finns lite finlir att öva på men jag får i alla fall upp honom :vågen: .

:vågen: härligt :vågen:

Håller med om att det är en väldigt bra sak att ha barnet på ryggen, borta men ändå helt där :tumup:
Men jag fick aldrig till det ordentligt med MT, fick banden så konstigt fram... och nu har jag övat upp sjalen så hon sitter fin fint! Nu väntar jag bara på att det ska bli varmare så hon kan sitta där när vi är ute med utan en massa ytterkläder :app:
Användarens profilbild
Av thepal
Ha,ha ja nu när jag äntligen insett hur härligt det är så lär jag vilja lära mig sjalen också. Han väger ju INGENTING när han sitter på ryggen. Och är inte det minsta i vägen heller som det ju ändå till viss del blir på magen.

Men nu har jag ju så jag klarar mig ett tag innan jag kan få proffshjälp med ryggsjalandet.

Förresten, behövs det en bred sjal för att fixa ryggknytande eller räcker det med 60 cm?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
thepal skrev:Förresten, behövs det en bred sjal för att fixa ryggknytande eller räcker det med 60 cm?
Didysjalarna är ju bara 5 cm bredare o de tycker jag inte att det är några problem alls att knyta med så 60 cm bör funka fint, åtminstone det är omslutna knytningar du ska göra. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?