Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Men det är inte så mjukt att det "sjunker ihop" som det kan göra på en fodrad/vadderad MT tex?
Hur är axelbanden funderar jag på? Breda? Tjocka?

Står och velar mellan två storlekar. Det är ju trots allt jag som står för den mesta bärningen och vill ju inte att de blir för stora eller för klumpiga i armhålan även om jag går er i vikt som jag hoppas. Sambon tror jag dock behöver den större storleken då han är så lång..
Ingah skrev:Hur är axelbanden funderar jag på? Breda? Tjocka?

Står och velar mellan två storlekar. Det är ju trots allt jag som står för den mesta bärningen och vill ju inte att de blir för stora eller för klumpiga i armhålan även om jag går er i vikt som jag hoppas. Sambon tror jag dock behöver den större storleken då han är så lång..
Jag tycker de är både breda och tjocka, men har inga andra selar att jämföra med heller. Det är faktiskt mitt enda klagomål på vår Wompat, trots att jag spänt remmarna så mycket som det går så är de klumpiga över mina axlar och det stora spännet sitter illa till längs med sidan/under armen, det stör mig faktiskt rätt mycket när jag bär på rygg. På mage går det däremot bra. Jag har dock smala axlar så det kanske är fel på mig, på min stora sambo sitter allt jättebra.
Alleria skrev:
Ingah skrev:Hur är axelbanden funderar jag på? Breda? Tjocka?

Jag tycker de är både breda och tjocka, men har inga andra selar att jämföra med heller. Det är faktiskt mitt enda klagomål på vår Wompat, trots att jag spänt remmarna så mycket som det går så är de klumpiga över mina axlar och det stora spännet sitter illa till längs med sidan/under armen, det stör mig faktiskt rätt mycket när jag bär på rygg. På mage går det däremot bra. Jag har dock smala axlar så det kanske är fel på mig, på min stora sambo sitter allt jättebra.
Det är just det jag helst vill undvika, eller att det vadderade går in för långt under armarna. De hade visst någon ny variant på justerbara axelband som de bara gjort i några exemplar ännu men som tydligen funkade bra. Där kan man justera den vadderade längden på axelbanden mellan 35-45 cm, kanske vore något att testa då jag tror att den största storleken blir lite stor även om jag är ganska kraftig och sambon är lång om han nu skulle få för sig att bära någon gång också...
Har precis skickat iväg slutgiltiga beställningen nu :vågen: . Tog bara över en vecka innan jag kunde bestämma mig för vilka axelband jag skulle ha. Så nu är det bara att vänta och hoppas det blir bra när den väl dyker upp!
Aborre skrev:
Ingah skrev:Har precis skickat iväg slutgiltiga beställningen nu :vågen: . Tog bara över en vecka innan jag kunde bestämma mig för vilka axelband jag skulle ha. Så nu är det bara att vänta och hoppas det blir bra när den väl dyker upp!
Vad blev det?
Det blev en Earthy Rainbow med gröna band
Ingah skrev:
Aborre skrev:
Ingah skrev:Har precis skickat iväg slutgiltiga beställningen nu :vågen: . Tog bara över en vecka innan jag kunde bestämma mig för vilka axelband jag skulle ha. Så nu är det bara att vänta och hoppas det blir bra när den väl dyker upp!
Vad blev det?
Det blev en Earthy Rainbow med gröna band
Låter snyggt :love:
Användarens profilbild
Av Alba
Anna skrev:Jag är faktiskt inte så förtjust i att det går att reglera åt båda hållen. Jag funderar på att sy om lite.
Jag har tyvärr inte burit så mycket i vår nya, fina Wompat. Kommer inte alls överens med spännena och tycker det är svårt att reglera så det blir bra. Till saken hör också ett barn som inte har något tålamod alls med att mamma justerar sjal eller sele. När allt väl är klart är det bra, men innan... :roll: Jag som tänkt bära mer bara vi hade en större sele. Hade också planerat att bära utomhus, men det har jag bara testat några gånger. Måste ha hjälp med att hålla det skrikande barnet på ryggen medans jag fixar remmarna och jackorna halkar åt alla håll :evil: Att svischa iväg själv är otänkbart.

Men planen är att ta nya tag och börja bära varje kväll, så kan vi båda vänja oss igen. Har också funderat på att sy om remmarna. Tyckte det var så lätt och bra med remmarna på Beco Gemini vi använde innan, att spännet satt fast i ryggstycket. Då var det plättlätt att även bära på sidan vilket jag inte får till alls (utan hjälp) med Wompaten. Eller så går det om man blir arg, vrider armen ur led och skiter i att jag klämmer fingrarna.

Blir remmarna mjukare med tiden tro? Och lär man sig uppskatta att de är delade? :hmm:
Nina & lilla J skrev:Hur menar ni ätt remmarna är? Jag förstår inte riktigt. Jämfört leg ergon t.ex.
Man kan spänna remmarna åt två håll till skillnad mot ERgon som man bara kan spänna åt ett håll, det gör att det är lite småkrångligt att lära sig hur de fungerar och vad man ska dra i för att det ska bli bra...

Men det är ju bara att spänna åt max åt ett håll och sen använda dem som med en "vanlig" sele
Användarens profilbild
Av Alba
Trulsamin skrev:
Nina & lilla J skrev:Hur menar ni ätt remmarna är? Jag förstår inte riktigt. Jämfört leg ergon t.ex.
Man kan spänna remmarna åt två håll till skillnad mot ERgon som man bara kan spänna åt ett håll, det gör att det är lite småkrångligt att lära sig hur de fungerar och vad man ska dra i för att det ska bli bra...

Men det är ju bara att spänna åt max åt ett håll och sen använda dem som med en "vanlig" sele
Jo, det funkar bra när jag bär på ryggen. Men när jag skulle bära på höften/sidan, som var plättlätt med Becon, så fann jag att det inte var så plättlätt med Wompaten. Spännena är rätt stora också. Vet inte hur Ergo är så där kan jag inte jämföra.

Men jag behöver helt klart öva mer. Kanske gnäller jag i onödan :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?