Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

L ville gärna vara på golvet. Kunde sprattla och vrida sig i famnen, men blev nöjd och glad på golvet. Dock vägrade hon att ligga på mage. Men å andra sidan vände hon sig från mage till rygg när hon var några veckor, eftersom hon var så missnöjd. Så då hade vi ju ett argument för varför hon inte behövde ligga på mage. På mage ville hon inte vara förrän hon kunde ta sig dit själv.

Bär på du och följ ditt barns signaler på vad det vill göra!
Vi slog dövörat till när de tjatade om att barnet skulle ligga på mage. Vi såg ju att han var stark i nacken ändå och kollade sig omkring från sjalen. La vi honom på golvet på mage var han ju så missnöjd! Sen vände han sig från rygg till mage när han var tre månader och därefter gillade han läget och låg gärna på mage och försökte ta sig någonstans...
Åh jag älskar er här på sjalbarn. Tack för att ni svarar så klokt och bra. Jag är så glad att det finns människor att diskutera med som har liknande åsikter och som har erfarenhet av egna barn. Jag är ju så ny i föräldrabranschen och omgivningen är i huvudsak "traditionella" i sitt föräldraskap och sina råd (och sin kritik) till oss..

Jag bär på alltså och följer dottern i vad hon vill. Idag satt hon 10 minuter i babysittern och senare 15 minuter utan gråt (så jag kunde duscha ensam hemma med dottern!). Otroligt. :app:
mammatillE skrev: Jag bär på alltså och följer dottern i vad hon vill. Idag satt hon 10 minuter i babysittern och senare 15 minuter utan gråt (så jag kunde duscha ensam hemma med dottern!). Otroligt. :app:
Aldrig trodde man att just duscha skulle bli en sån lyxgrej efter att man fått barn. Tänk om man vetat det innan när man stod och duschade hur länge man ville utan att riktigt förstå att njuta fullt ut :wink:
mammatillE skrev:Jag bär på alltså och följer dottern i vad hon vill. Idag satt hon 10 minuter i babysittern och senare 15 minuter utan gråt (så jag kunde duscha ensam hemma med dottern!). Otroligt. :app:
Just att duscha med bebis i babysitter funkar ofta fint här med! Tror E gillar ljudet av vattnet, eller så tycker hon jag ser skoj ut när jag duschar, för hon tittar uppmärksamt. Så länge hon inte har större krav än så på underhållning lär hon ha roligt... :tumup:
mammatillE skrev:Jag bär på alltså och följer dottern i vad hon vill. Idag satt hon 10 minuter i babysittern och senare 15 minuter utan gråt (så jag kunde duscha ensam hemma med dottern!). Otroligt. :app:
Just att duscha med bebis i babysitter funkar ofta fint här med! Tror E gillar ljudet av vattnet, eller så tycker hon jag ser skoj ut när jag duschar, för hon tittar uppmärksamt. Så länge hon inte har större krav än så på underhållning lär hon ha roligt... :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?