- tis feb 15, 2011 21:08
Decemberbarn 2010
Bär i Ringo ringsjal & är tokig i barnkläder!
Hej alla! Här har ni en rådvill novis sjal-mamma som söker tips. Det är så att jag har en kärlekstörstande dotter som gärna vill vara nära, vi sover ihop och hon älskar att vara i famnen och att bli buren, MEN, inte i sjal! Jag har en SINO tricotsjal som jag har bökat med nu i snart 6 (?) veckor. Det har bara funkat ett antal gånger att bära med denna. För antingen blir hon hungrig och söker mat (även om jag precis har ammat och hon varit nöjd) eller så får hon "panik" och vill krypa ur sjalen, hon sitter fast och kan inte röra sig ( det är iaf känslan jag får och vad jag tror hon känner). Däremot älskar hon ju att jag bär henne utan sjal. Har ni tips på vad jag ska göra? Testa en annan sjal, sele? Och i så fall vilken? Min rygg pallar snart inte mer, jag har ont ont ont, varje kväll. Kan tilläggas att hon är en liten tungviktare på 6 kg och 62 cm lång så det ska vara ngt som passar henne. Vill gärna ha ngt slags bärdon, gärna något där hon får mer rörelsefrihet, för det är det jag tror hon vill ha... Vad tror ni? Någon med liknande erfarenheter? Tacksam för tips och råd ! 

Bär i Ringo ringsjal & är tokig i barnkläder!