Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ursäkta trådkapningen lite, men vad ska man sätta på barnet för att skydda det mot solen?

Bara blöja eller möjligtvis kortärmad tröja och paraply är det enda jag kommit på om det överhuvudtaget ska bäras (bär i sele, 4 månaders baby). Och ett paraply är inte direkt smidigt att släpa på när man också har en 4-åring.

Jag tycker det är för varmt att bära nu när det är nästan 30 grader i skuggan här.
Jag har också funderingar kring detta. Min dotter är nu en månad gammal och vi har köpt en storchenwiege-sjal, en typ 5 m lång vävd sjal och försökt bära henne i. Efter att ha läst litegrann på olika internetsidor verkade vävda sjalar vara de mest användbara, värme var då inget jag tänkte på. Det gick ok att bära henne när hon var riktigt nyfödd, men hon blev varm även då och nu i den här värmen vågar jag inte ens försöka. Bör vi köpa nån tunnare sjal för sommaren eller är det knytningen som är felet?
Av Christer Romson Lande
Lina Werning skrev:Det blev nåt fel här... Kan man ta bort meddelanden?
Nja, man kan ändra på dem till t.ex. "tar bort". Och så kan man be moderatorerna att faktiskt ta bort inläggen. Det gör du nog enklast med utropsteckens-ikonen ovanför inlägget.
beda skrev:Jag har också funderingar kring detta. Min dotter är nu en månad gammal och vi har köpt en storchenwiege-sjal, en typ 5 m lång vävd sjal och försökt bära henne i. Efter att ha läst litegrann på olika internetsidor verkade vävda sjalar vara de mest användbara, värme var då inget jag tänkte på. Det gick ok att bära henne när hon var riktigt nyfödd, men hon blev varm även då och nu i den här värmen vågar jag inte ens försöka. Bör vi köpa nån tunnare sjal för sommaren eller är det knytningen som är felet?
Det blir ju svalare med en tunnare sjal, men du skulle ju kunna prova en mei tai eller liknande. Själv fortsätter jag bära i min gauze (det är också en lång sjal, fast tunn), men ser till att hålla lite koll och ta ut sonen ur sjalen om det verkar bli väldigt varmt. Han har bara klagat en gång, men då var det faktiskt jättevarmt och jag höll på att leta efter något ställe där vi kunde stanna och pausa ett tag.

Jag frågade en sköterska på vår version av MVC, och hon sade att värme inte är lika farligt när man bär mot kroppen som när bebisen ligger i vagn eller säng: bärarens rörelser stimulerar barnet. Fast det kan ju bli otrevligt i alla fall, och det vill man ju undvika.

Annars kan man alltid bära i armarna, utan sjal. Bara man håller sig i skuggan.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?