- tis jul 17, 2007 15:30
Var på Universeum i söndags och på Liseberg i går och hade skoj med sambons familj.
På Universeum såg jag en mamma (?) som brottades med sin trehjuliga (otämjda
) barnvagn i trappen längs "vattnets väg". (för er som inte vet är det bara trappor på trappor på trappor där man får följa vattnet från fjäll till hav) Detta trots att det finns barnvagns-parkering i entrén...
Mor- eller farmor bar barnet på höften.
Jag tänkte "Oj, jisses vad jobbigt!" och seglade förbi med W sovandes i gåsen.
Sen hade jag fått upp ögonen, överallt fanns föräldrar som bar sina barn i alla storlekar. Men på hela tiden såg jag kanske två ergononomiska selar och någon mer babybjörn dito.
Vagnar kånkades uppför och nerför trappor, vagnköer till hissar, barnvagnsterror på spårvagnen
. Ofta såg jag tomma vagnar och burna barn. Tillslut kände jag bara för att ställa mig och med hög röst proklamera "VET NI ATT DET FINNS HJÄLPMEDEL FÖR SÅNT DÄR"
Nu har ju vi ingen vagn ännu, och de är väl bra till mycket förstår jag, men varför inte en ringis, sele eller kortsjal nerstuvad i vagnkorgen?
Jag känner mig lite som ett Jehovas vittne eller nåt
det måste ju vara rätt att tala om för folk att gud (läs sjalar alltså
) finns, när det är för deras eget bästa?!
Men ledsen blev jag när jag såg en 3-4 mån bebis i SVART vagn lämnas gall-skrikande för att pappa skulle lämna glassbeställning till mamma i glasskassan 4 meter bort. Och nog kändes ett sting i hjärtat när fex-sexårige pojken nekades bli buren när han inte orkade gå (efter hel dag på Liseberg) med motiveringen att "Du är ju stor kille!"
På Universeum såg jag en mamma (?) som brottades med sin trehjuliga (otämjda

Mor- eller farmor bar barnet på höften.

Jag tänkte "Oj, jisses vad jobbigt!" och seglade förbi med W sovandes i gåsen.

Sen hade jag fått upp ögonen, överallt fanns föräldrar som bar sina barn i alla storlekar. Men på hela tiden såg jag kanske två ergononomiska selar och någon mer babybjörn dito.

Nu har ju vi ingen vagn ännu, och de är väl bra till mycket förstår jag, men varför inte en ringis, sele eller kortsjal nerstuvad i vagnkorgen?
Jag känner mig lite som ett Jehovas vittne eller nåt

Men ledsen blev jag när jag såg en 3-4 mån bebis i SVART vagn lämnas gall-skrikande för att pappa skulle lämna glassbeställning till mamma i glasskassan 4 meter bort. Och nog kändes ett sting i hjärtat när fex-sexårige pojken nekades bli buren när han inte orkade gå (efter hel dag på Liseberg) med motiveringen att "Du är ju stor kille!"

Tre fina ungar 
Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.

Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.