- tis maj 29, 2007 22:20
I helgen ska mamma och hennes sambo ta med Hanna till sitt landställe, från fredag eftermiddag till söndag em. Det känns lite "läskigt" att skicka iväg Hanna för de ska åka båt (jag litar inte helt på hur sambon kör båt, men jag får prata igenom med honom innan). "Landet" ligger på en ö.
Iaf så frågade jag mamma om de vill ha med någon vagn, och i så fall vilken vagn (har en klumpig Emmaljunga, den är ingen höjdare att ta med i båten. Sen har vi en sulky med helt liggläge men den har små dubbla hjul.. Och så har vi en gammal typ Sitty).
Jag blev förvånad när mamma svarade att "nja, vi vill ha med oss en SJAL!"
"Sjal" i det här fallet visade sig bli en Ergo
Det känns lite överkurs att de ska krångla med en långsjal (hon tänkte nog kanske ringsjal/bärpåse). Jag gav alternativen Ergo eller Mei Tai.
Gick och hämtade Ergon i bilen, och visade hur man gör osv. Så det blir nog bra
Det är bra att Ergon är så enkel!
Hon är "lite" bekymrad över hur hon ska få Hanna och sova på landet. Det kommer säkert bli rätt krångligt, men förr eller senare somnar hon ju.. (nu när det blivit så ljust ute på kvällarna så är det svårt att få henne att somna, speciellt i sängen. Mats har flera gånger nu nyligen fått åka bil med henne för att hon ska somna
Eller gått långpromenad med Patapumen eller vagn).
Mats och jag ska passa på att gå ut och äta på fredag (blir väl sista riktiga kvällen iväg i stan innan bebisen kommer. Vi kommer nog hålla oss mest hemmavid sen). Och på lördagen är det Gnesta marknad, med fest på kvällen!
På söndag åker Mats och hämtar Hanna i stan hemma hos mamma igen.
Jag har redan seperationsångest
jag får se till att umgås desto mer med henne innan helgen!
Iaf så frågade jag mamma om de vill ha med någon vagn, och i så fall vilken vagn (har en klumpig Emmaljunga, den är ingen höjdare att ta med i båten. Sen har vi en sulky med helt liggläge men den har små dubbla hjul.. Och så har vi en gammal typ Sitty).
Jag blev förvånad när mamma svarade att "nja, vi vill ha med oss en SJAL!"

"Sjal" i det här fallet visade sig bli en Ergo

Gick och hämtade Ergon i bilen, och visade hur man gör osv. Så det blir nog bra

Hon är "lite" bekymrad över hur hon ska få Hanna och sova på landet. Det kommer säkert bli rätt krångligt, men förr eller senare somnar hon ju.. (nu när det blivit så ljust ute på kvällarna så är det svårt att få henne att somna, speciellt i sängen. Mats har flera gånger nu nyligen fått åka bil med henne för att hon ska somna

Mats och jag ska passa på att gå ut och äta på fredag (blir väl sista riktiga kvällen iväg i stan innan bebisen kommer. Vi kommer nog hålla oss mest hemmavid sen). Och på lördagen är det Gnesta marknad, med fest på kvällen!

Jag har redan seperationsångest

Hanna 0501 Nova-li 0706
Favoriter: Didy Guld, Manduca Petrol, BB Lotus
Favoriter: Didy Guld, Manduca Petrol, BB Lotus