Aktuellt datum och tid: mån apr 19, 2021 01:12
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
SaraLj skrev:Jag vill också vara med. Vad gör man med vävlingarn om man inte väver? (Jag kommer köpa garn om jag behöver för att slutföra projekt. )
Amaltea skrev:Enid skrev:Jag har börjat på en sommartröja, ett par barnsockar och ikväll ska jag lägga upp för en spetssjal.
Jag försöker nu disciplinerat göra klart en sak i taget annars vet jag hur det går![]()
En virkad kofta till lilltjejen snart klar, av ett par nystan bomullsgarn som jag haft liggandes i............ mer än 20 år
SaraLj skrev:Jag vill också vara med. Vad gör man med vävlingarn om man inte väver? (Jag kommer köpa garn om jag behöver för att slutföra projekt. )
melon skrev:solängel skrev:Tass.
Melon: vet du var den melerade färgen i collinette heter? Den liknar fasligt ett garn jag precis spunnit klart från just collinette.
Lagoon, är det samma?
Enid skrev:Amaltea skrev:Enid skrev:Jag har börjat på en sommartröja, ett par barnsockar och ikväll ska jag lägga upp för en spetssjal.
Jag försöker nu disciplinerat göra klart en sak i taget annars vet jag hur det går![]()
En virkad kofta till lilltjejen snart klar, av ett par nystan bomullsgarn som jag haft liggandes i............ mer än 20 år
Ååh, jag har mycket lättare att avsluta projekt när jag har många på gång samtidigt, men vid 10 projekt går gränsen och då tvingar jag mig själv göra färdigt innan jag får börja på något nytt.
Så gör jag med sömnad också, jag har en sån "tyg-garderob" med 10 fack från IKEA, skubb tror jag den heter (sån man hänger på en vanlig klädstång) och är det slut på fack i den måste jag göra färdigt för att få plats med nästa projekt. En sån med små fack (skofack) vore nog toppen för stickprojekt!! Men jag har ingen bra plats att hänga den i närheten av där jag stickar så stickningarna ligger i korgar och krukor i bokhyllan.
Fryle skrev:SaraLj skrev:Jag vill också vara med. Vad gör man med vävlingarn om man inte väver? (Jag kommer köpa garn om jag behöver för att slutföra projekt. )
Stickar eller virkar lindisktrasor.
HPe skrev:Går det bra med annat garn till disktrasor eller är
Det bäst pga att det inte drar åt Sej så mycket lukt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster