- tis jul 01, 2008 22:08
I helgen planterade jag några örter m.m. i en zinkbalja. Istället för de fula medföljande blomlapparna testade jag något: att måla med relief-textilfärg på stenar. Och - damer och herrar - jag tror jag har lyckats! Stenarna har nu klarat ett dygn med rejält med regn samt även en hel del solgassande.
Färgen är inhandlad på Panduro och är i en avlång tub. På tuben står det "Dimensional fabric paint, fashion peinture relief pour textiles". De är tänkta till textil (tål tvätt) men jag brukar ha de när jag scrappar. Fäste alltså kanonbra på sten. Det skulle säkert vara snyggare med grön eller vit färg, men jag hade bara blå (och glitter ice sparkle
) hemma).

Färgen är inhandlad på Panduro och är i en avlång tub. På tuben står det "Dimensional fabric paint, fashion peinture relief pour textiles". De är tänkta till textil (tål tvätt) men jag brukar ha de när jag scrappar. Fäste alltså kanonbra på sten. Det skulle säkert vara snyggare med grön eller vit färg, men jag hade bara blå (och glitter ice sparkle

inredning/träning/renovering/mat/pyssel/strukturfascism/trädgård/m.m. http://www.ekvalla2.blogspot.com