Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har läst att Patapumen är som Ergon fast utan huvudstödet och fickan.
Nu har jag köpt en Patapum för jag tyckte inte de detaljerna behövdes, och ser på bruksanvisningen att den bara rekommenderas till 18 kg.
Ergon rekommenderas till 27 kg.
Är det någon som vet varför det är så stor skillnad? Jag hade nog inte tänkt bära ända tills Sara blir 27 kg, men det känns ändå trist att ha en så pass kraftig minskning av den möjliga användningstiden!
/Millan
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har inte testat patapum, men har också funderat över detta. Kan det ha med hur kvalitetstestade spännen mm är? Tycker dock att det framgår ganska bra på de hemsidor jag tittat på att maxvikten är 18kg.
Av ferretmagic
Jo, jag har nog läst lite slarvigt när det gäller produktbeskrivningen på försäljares hemsidor, det erkänner jag, men den största uppfattningen av skillnaderna bildade jag mig nog av olika diskussioner på nätet (här t.ex). :-)
/Millan
Användarens profilbild
Av April
Tror nog inte att du behöver vara så orolig. Barnen stannar ju rättså mycket i vikt när det är över året. Saga fyller 2 om två veckor och väger fortfarande lite under 12 kg (ok - hon är en lättviktare, men henns kusin som är 2,5 år väger ca. 15 kg). När de kommer upp i den åldern vill de inte bli burna så ofta... Saga ska redan nu "gå själv" osv. (snyft :cry:) och det är väldigt sällan hon vill bli buren.

Annars får du väl ha den tills det att Sara väger 18 kg, sedan sälja den och se om du behöver köpa en Ergo... vid det laget är du säkert JÄTTESUGEN på en ny sele ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag skulle inte avstå från Patapum för att den har lägre angiven vikt. När "vanliga" barn når de vikterna är de så stora att de inte vill bäras så länge. Min dotter är 3,5 väger inte 18 kg ännu och jag har provbrit henne i Patapumen och det gick riktigt bra.

Om man har ett handikappat barn är det ju en annan sak då skulle jag kanske hellre välja en Ergo.
Användarens profilbild
Av Ally
Gossen min har inte velat bli buren eller åka i vagn förrän nu, o han är tre år. Just nu är det han som vill sitta på ryggen i Ergon när jag lagar mat :) . Han är ju strax över metern och väger 15kg. Det käänns inte obekvämt på något vis.
Av ferretmagic
Vitsippa, ingen fara, du har inte *ensam* styrt mig till Patapum, jag har haft andra influenser oxå. :-)
Nöjd i övrigt, ja, det kan jag nog bli.
Än har jag bara hunnit prova ett par gånger här hemma (har råkat ut för en dunderförkylning som nu har toppats med en mjölkstockning), men den verkar rätt bra.
Får inte riktigt till ryggbärandet ännu, Sara vill leka med remmarna, hon vrider sig som en ål när jag försöker få upp henne så det känns inte som om hon sitter helt säkert. Men jag ska ta hjälp vid tillfälle av sambon som kan kolla att hon sitter bra när jag ska dra åt och så...
Tack för alla svar, ni har rätt i att 18 kg kommer nog räcka tillräckligt länge, det är en smal tös jag har, så det är nog ingen fara. Jag vart bara så konfunderad över det stora skillnaden när det inte verkar vara någon skillnad i övrigt.
/Millan
Användarens profilbild
Av Helena
Sutemins maxvikt är 20 kilo. Jag vet inte varför man kan bära i Ergon till just 27 kilo. Jag tror inte att jag kommer vilja bära på mina barn när de väger så mycket. Min stora pojke är snart fyra år och väger cirka 16 kilo.
Det går att bära honom i sutemin, fast jag måste säga att jag tycker att det är lite tungt, jag är inte alls van vid hans vikt. Jag tycker också att det ser lite knasigt ut när han sitter i sutemi eller i sjal, för han är liksom så lång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?