Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av s0nic
Jag har en son på 4 månader som helt plötsligt hatar att ligga i vagnen, om han inte ska sova.
Började därför fundera på att köpa mig en sjal. Och har nu bestämt mig för en Hoppediz.
Tänkte mig först en på 4,6m. Men börjar bli tveksam nu. Kanske ska ta den på 5m istället.
Är 170cm lång och väger ungefär 78kg. Vilken längd tycker ni jag ska ta?
Användarens profilbild
Av zingo
Kan väl säga så här med en 4.6:a finns en vis risk att du får knuten på ryggen vid magbärning.
Det får jag, är lite kortare men väger mer :oops:
MEN nu när jag knuter på ryggen är jag glad att den inte är längre!
Av s0nic
Okej. Jag är nybörjare när det gäller sjalar så jag vet inte så mycket.
Men det kanske är bättre de än att den är alldeles för lång?
Plus att om jag inte kan ha den så är du ju egentligen bara att sälja den.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Försäljarna har ofta storleks guider på sina sidor och brukar gärna hjälpa till om man undrar över något :wink:
Av anna m
Det beror ju lite på hur man vill ha knuten. Jag gillar inte att ha en sjalsvans på ryggen så jag föredrog 5,2 m när jag bar på magen men sen när man börjar bära på ryggen behövs mindre längd men då kan du ju köpa en kortare i så fall. Jag föreslår en sjal på minst 5 meter. Hoppedizarna brukar vara rejält tilltagna i längden.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Kanske ska säja att själv hade jag valt en längre på 5 m + om jag skulle bära på magen :) (165 cm över havet och 72 kg) Till ryggknut tycker jag det är lagom med en 4,6 :)
Av s0nic
Känns som att den på över 5 m. kommer bli för lång.
Så jag har gjort så att jag tänker köpa en på 4,6m.
Och om den blir för kort så får jag väl köpa en längre.