Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av s0nic
Jag har en son på 4 månader som helt plötsligt hatar att ligga i vagnen, om han inte ska sova.
Började därför fundera på att köpa mig en sjal. Och har nu bestämt mig för en Hoppediz.
Tänkte mig först en på 4,6m. Men börjar bli tveksam nu. Kanske ska ta den på 5m istället.
Är 170cm lång och väger ungefär 78kg. Vilken längd tycker ni jag ska ta?
Användarens profilbild
Av zingo
Kan väl säga så här med en 4.6:a finns en vis risk att du får knuten på ryggen vid magbärning.
Det får jag, är lite kortare men väger mer :oops:
MEN nu när jag knuter på ryggen är jag glad att den inte är längre!
Av s0nic
Okej. Jag är nybörjare när det gäller sjalar så jag vet inte så mycket.
Men det kanske är bättre de än att den är alldeles för lång?
Plus att om jag inte kan ha den så är du ju egentligen bara att sälja den.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Försäljarna har ofta storleks guider på sina sidor och brukar gärna hjälpa till om man undrar över något :wink:
Av anna m
Det beror ju lite på hur man vill ha knuten. Jag gillar inte att ha en sjalsvans på ryggen så jag föredrog 5,2 m när jag bar på magen men sen när man börjar bära på ryggen behövs mindre längd men då kan du ju köpa en kortare i så fall. Jag föreslår en sjal på minst 5 meter. Hoppedizarna brukar vara rejält tilltagna i längden.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Kanske ska säja att själv hade jag valt en längre på 5 m + om jag skulle bära på magen :) (165 cm över havet och 72 kg) Till ryggknut tycker jag det är lagom med en 4,6 :)
Av s0nic
Känns som att den på över 5 m. kommer bli för lång.
Så jag har gjort så att jag tänker köpa en på 4,6m.
Och om den blir för kort så får jag väl köpa en längre.
För den på 4,6m kommer ju säkert ändå komma till användning när jag ska bära på ryggen.
Men om inte, så är det ju bara att sälja den.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hoppas du blir riktigt nöjd :)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag köpte en Hoppe 4,6m att bära H i, jag upplever den som lite för kort när jag knyter omslutet, kan preciis knyta ihop i det allra yttersta av ändarna. Jag är 160 lång och väger 58 kg. Vet inte om det beror på att jag inte har lärt mig att dra år ordentligt, men när jag knyter fram blir det väldigt tajt runt H, och hon är ju en liten bebis. Men det är ju klart mycket tyg att hålla ordning på medan man knyter...
Användarens profilbild
Av Bollen
Jag tycker du ska ta 5,4-längden. Är sonen 4 månader nu så kommer du ju bära på magen ett tag till och då kan det kännas krångligt att behöva ha knuten på ryggen (särskilt om man är nybörjare). Vet att en del gillar det, men jag upplevde det som supersvårt när jag var nybörjare, nu känns det mer ok att knyta bak. Och att det är mer tyg att hålla reda på har jag aldrig kännt varit ett problem. Värre då när sjalen är för kort!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?