Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är sugen på att testa att virka. :lol: Något jag inte gjort sedan syslöjden i skolan typ. :wink:
Så ge mig era bästa tips tack! Vilket garn, strolek på virknål, vad man ska tänka på osv...

Bring it on!! 8) :lol:
Av Nettan
*tazz* 8)
Användarens profilbild
Av melon
Du kan väl rutan va?

Man kan virka med vad som helst 8) Köp ett garn du tycker om i färgerna och kvalisorten så blir nog det det bästa. Virknålsnr brukar stå på, annars känner du nog när det blir för hårt och tajt (byt till större nr) eller för sladdrigt och glest (byt till mindre nr)

Ett bra tips är att virka in garnändarna när du byter färg så slipper du fästa så många trådar sen...

Om vilket garn du ska välja kan man väl säga i allmänhet att bomull blir en sval men värmande ganska tung filt med snyggt fall (skön sommarfilt) ull blir varmt och tål lite regn utan att kännas blöt, ganska lätt till vikten men kan noppa sig lätt. Akryl är billigt och blir en lätt filt som håller sig fin länge men jag tycker akryl "knirkar" och känns äckligt i fingrarna och köper nästan aldrig det mera.
Användarens profilbild
Av Fryle
Välj inte en för liten virknål, en filt blir så tråkig om den blir för hårt virkad (och nybörjare virkar ofta lite hårdare). Och ull är lättare att få jämnt än bomull.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?