Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bling
Jag börjar nu få kläm på att bära på ryggen(Beco) och vill göra det mer, men hur gör man med solen? Tidigare har jag sett framför mig att jag skall bära massor i sommar, skönt att slippa jackor osv, men nu låter jag bli när solen skiner, solhatten sliter han ju av sig, man kan ju inte gå runt med en parasol, eller...? :hmm:
Användarens profilbild
Av GIAG
Klart man kan ha paraply :) Det har jag till och från redan nu när hon sitter på magen (när det är som soligast), för hon sliter av sig solhatten hela tiden.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag går alltid med paraply, det är skönt :D
Användarens profilbild
Av DerangedLadyBug
Jag har precis köpt ett jättesnyggt vitt paraply med lite dekorationer på. Det har jag när vi är ute och går. Funkar jättebra.
Av Bling
Jaha, det kan man med alltså. Då får jag väl jaga reda på ett snyggt paraply då. :)
Ingen som har något annat fiffigt knep?
Användarens profilbild
Av DerangedLadyBug
Du kan ju prova sjal istället för beco, då är det ju lättare att vira in de delar av kroppen som syns med lite tyg. Men det blir ju varmare då och det är lite knepigt tycker jag eftersom bebisar sällan sitter helt still och tyget glider ifrån och så.

Paraply med glada sommarfärger är det som funkat bäst för oss i alla fall. Jag köpte det här, fast i vitt istället för blått:

Bild
Användarens profilbild
Av erisara
Jag brukar ta en sohatt på hennes huvud och sedan en sarong som jag hänger så att den täcker över fötter och armar. Om man hänger den dubbel så tycker jag att den skyddar tillräckligt mycket för det vi är ute i solen..
Användarens profilbild
Av tinika
Låter jobbigt att gå med paraply, jag tycker det är så skönt at ha händerna fria, måste fundera på en annan lösning
Av Woodgroves
Långa ärmar och byxor helt i bomull och knyter fast sol hatten extra hårt (fast inte så hårt att hon inte kan andas) Tröjan får gärna vara en storlek för stor så att den går ner över händerna. När hon somnar tar jag en tunn filt, och lägger över henne (så att det ser ut som jag har en mantel) och sätter fast den med klädnypor antingen i selen eller i banden på MT:n. Ser helknasigt ut men bättre än att hon får sol på sig när hon sover.
Användarens profilbild
Av jenn79
Nu är visserligen min lilleman ganska liten :) Men vi har en sk solfilt med UV 50+ som vi hänger över armar/ben när han sitter i sjalen. Den är tunn och sval. Och ger super skydd. Sen har han solhatt. Solfilten används flitigt även på storasyster i vagnen. Hon hade visserligen solfilten när hon åkte sjal oxå. :wink:
Av doc
jenn79 skrev:Nu är visserligen min lilleman ganska liten :) Men vi har en sk solfilt med UV 50+ som vi hänger över armar/ben när han sitter i sjalen. Den är tunn och sval. Och ger super skydd. Sen har han solhatt. Solfilten används flitigt även på storasyster i vagnen. Hon hade visserligen solfilten när hon åkte sjal oxå. :wink:
Var hittar man en sådan solfilt?
Av Bling
doc skrev:
jenn79 skrev:Nu är visserligen min lilleman ganska liten :) Men vi har en sk solfilt med UV 50+ som vi hänger över armar/ben när han sitter i sjalen. Den är tunn och sval. Och ger super skydd. Sen har han solhatt. Solfilten används flitigt även på storasyster i vagnen. Hon hade visserligen solfilten när hon åkte sjal oxå. :wink:
Var hittar man en sådan solfilt?
Ja, var hittar man en sådan solfilt???

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?