Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amani
jag undrar hur ni gör när ni åker stadsbuss, sitter era små (de allra minsta, på några månader) i sjalen, lägger ni dem i vagnen? ja hur gör ni :)
Användarens profilbild
Av Eld77
Bebisen åker alltid sjal, har jag med vagn så är det storasysters sulky.
Användarens profilbild
Av amani
Jo precis, känns så taskigt att lägga ner henne i vagnen bara för att man ska åka med bussen, sen är det ju itne så säkert där heller, om nåt mot all förmodan skulle hända...Då är nästan sjalen bättre, där de sitter "fast"

Här går bussarna rätt sällan på somrarna och brukar vara massa barnvagnar på redan, kul att stå och vänta en halvtimme/timme bara för att man släpade med sej den %%##! vagnen ;)
Så ska nog börja åka utan den till stan, blir mycket smidigare plus att hon ändå bara vill sitta i sjalen!!
Användarens profilbild
Av lanjeline
v sitter alltid i sjalen om vi åker buss. vi får alltid plats och det är ingen som knuffar, tar tag i eller liknande som det alltid blir med vagnen :(
Användarens profilbild
Av Clärchen
Jag har alltid varierat mellan vagn och sjal på bussen. Har bebisen sovit i vagnen har den fått fortsätta där men när de var små och vakna ville de aldrig ligga i vagnen så då var det upp i sjalen som gällde.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Lillebror åkte nästan jämt vagn, men så hade vi då också systemet att man åkte gratis med barnvagn, ingen trängsel på de linjer vi brukade åka och det är väldigt ont om baklänges-säten i Östesundsbussarna och storasysters leriga stövlar och galonisar låg så väldigt fint i korgen under vagnen... :wink:

När vi var på besök en vecka i stora staden Stockholm var det dock sjal eller sele som gällde hela tiden. Alldeles för omständigt och knöligt med vagn där tycker jag! :roll: :lol:
Av SysterKarin
När Nils var liten satt han ofta i sjalen när jag åkte buss. Det var väldigt praktiskt att slippa vagnen och jag kunde sitta någolunda bekvämt eftersom han var på min mage. Sedan har han suttit i Ergon några gånger vid bussresor också. Då har han suttit på min rygg och jag har stått upp i bussen alternativt suttit på sidan av ett säte. Numera åker han oftast vagn.
Användarens profilbild
Av Catti36
Sjal. Vagnen är för flanerande promenader i naturen enbart. Sjalen är för allt annat. Jag får eksem av att ta med vagnen på kollektivtrafiken här i Sthlm. Har gjort det två gånger, aldrig mer.

En busschaufför sa att "du vet väl att du åker gratis om du åker med vagn i stället, men du får åka gratis ändå". Schysst.
Användarens profilbild
Av amani
Jaa shit, jag e ju från storstan från början, och skulle hälsa på förut med lillan, herregu alla hissar o hur skulle man komma på det dära pendeltåget med världens tröskel? ;) Och trappor upp o ner hemma hos föräldrarna som inte har hiss i huset de bor i!

och så undrar folk om det inte blir tungt att ha henne i sjalen hela tiden?
Användarens profilbild
Av 4ungar
sjal/sele :wink:

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?