Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tamara
Jag har börjat få jätteont i nacken när jag bär min lille son i triksåsjalen. Han väger ca sex kilo. Känns som om jag inte får till knytningen ordentligt. Antingen blir det för löst el för tajt. Tror ni det blir bättre om jag byter till långsjal eller ergo? Eller ska jag börja med vagn?
Av Woodgroves
Testa att byta till en vävd långsjal och se om det blir bättre. När vår dotter vägde runt 7 kilo bytte vi från trikåsjal till vävd, så det kanske är dags. Värt att testa i alla fall.
Användarens profilbild
Av Silverälva
Tycker också att du ska testa med en vävd och köp en begagnad mjuk en!
När jag först gick över till vävd sjal köpte jag en ny stork och det gick inte alls, dels för att det faktsikt är svårare att få till knytningen med en vävd innan man lärt sig, dels för att den var stel och ej ingosad. Höll på att ge upp, men testade att byta bort den och nästa sjal gick det bättre med! (på gott och ont :twisted: )
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Testa absolut med en vävd!! Och se till att få hjälp med knytningarna av någon som kan! Finns det sjalträffar i närheten att gå på så är det ett hett tips!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Så länge kan du prova med att dra ner tyget ordentligt så att det inte ligger upp mot nacken, och dra åt knytningen hårdare (viktigt när barnet blir tyngre).

Jag bytte också till vävd när Dante vägde 6-7 kg, men då hade jag en väldigt begagnad sino där stunsen i princip hade gett sig. Är din sjal nyare borde den klara ett tag till tycker jag. Men det är ju aldrig fel att ha en annan sjal att varva med - olika sjalaroch selar avlastar på lite olika sätt, så musklerna belastas olika=bra!

Min första vävda var en (ny) gauze. :tumsup: Tunn och lättare att få till än de tjockare sjalarna. Bra nu på sommaren också!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer - testa en vävd bärsjal som avlastar bättre än trikå 8) Får man ont beror det ofta på att man knyter för löst. Så i fall du har möjlighet att få lite hjälp med knytningarna är det suveränt :wink:
Användarens profilbild
Av hcvc
Vet inte om det här gäller dig, men det är lätt hänt att man "skjuter fram" nacken/ halsen när man bär ( eller sitter framför datorn...). Och har man sedan börjat få ont är det lätt hänt att man fortsätter även när man inte bär, eftersom det känns bättre för stunden, men tyvärr bara förvärrar besvären. Som sagt, om du känner igen det, så sträva efter en överdrivet god hållning med nacke/hals rakt upp.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?