Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 4ungar
det var några som sydde plastpåsar fast i tyg då....en liten beskrivning skulle jag vilja ha håller på o testar lite.

ska bli presenter till fröknarna :wink:
Av surftrollet
Hm, jag gjorde en beskrivning, men den verkar ha försvunnit i vår serverflytt. :hmm: Jag kan lägga upp den igen om du inte hittar nån annan först. :)
Användarens profilbild
Av 4ungar
tack :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Det är världens enklaste att sy.

Klipp en rektangel som är 37 cm*90 cm (fåll 5 cm och sömsmån 1 cm inräknad!). Samt två rektanglar 5 cm*44 cm.

Sicksacka alla delar om du tycker/tror att det behövs.

Vik stora rektangeln kortsida mot kortsida, rätsidan inåt, och sy ihop på långsidorna.

Vik 5 cm i ovankant på påsen (avig mot avig) och fålla. Man kan naturligtvis göra dubbelfåll av den, då viker man in 2,5 cm, och sen 2,5 cm till, då ser man inte den råa kanten. Man behöver oftast pressa mellan vikningarna då.

Ta de två små rektanglarna och vik långsida mot långsida, rätsidan inåt, sy ihop, vänd rätt.

Ta handtagen och sy fast med kuvertsöm (en kvadrat/rektangel med kryss i) i alla fästpunkter. Fästpunkterna bör sitta ungefär 7,5-10 cm från mitten på ovansidan (15-20 cm mellan fästpunkterna).

När handtagen är påsydda är påsen klar.

Vill man ha som en botten på påsen vänder man den utochin och syr av hörnen tvärs över sömmen längst ner.
Av surftrollet
zandrama skrev:Det är världens enklaste att sy.
Fast då får man motsvarande papperspåsar. ;)
Användarens profilbild
Av 4ungar
esarina skrev:
zandrama skrev:Det är världens enklaste att sy.
Fast då får man motsvarande papperspåsar. ;)
precis jag undrade om det var jag som var totalt :mitvit: för jag fick inte riktigt ihop det :wink: nu har jag testat lite o ska se om jag får in en bild så får ni bedömma om jag har fixat det :wink: eller om jag glömt något eller skulle gjort något på annat sätt 8)
Användarens profilbild
Av miriel
måste märka tråden och titta närmare vid tillfälle. :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
så har blev påsrna :wink:
Bild

Bild
Användarens profilbild
Av 4ungar
hoppas botten håller bara :roll:
jag overlockade den o sen sydde jg en extra raksöm ovan på :roll: kan det funka :? kanske inte till 4 liter mjölk men till lite i alla fall......
Av surftrollet
Hoppas det.

Jag gjorde mina så att jag sydde dem ut-och-in. Om man lägger tuben jag antar att du hade först med avigsidan ut, och så viker man upp kanterna, istället för att göra ett veck innåt på sidorna. Sedan kan man overlocka nederkanten (och handtagen) och vända rätt, sy en raksöm från rätsidan. Det håller bra, men är svårt att förklara tydligt. ;)
Användarens profilbild
Av 4ungar
me hur går det då att göra vecken in på sidorna :roll:
Av surftrollet
De hamnar in på sidorna när man viker den rätt! Pröva att vika en av dina ut och in, så ser du att du kan lägga den så att det blir två flerpar uppåt på sidorna.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?