Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sune_k
Hej

Dottern är nu 1 år och jag har använt sino till henne men nu skulle jag behöva en utan trikå. Jag har även en Looma men jag får inte den att sitta bra, skulle hellre vilja ha en att knyta. Vad ska jag välja, tittade lite på en vävd bärabarn på babyaffären, är dom bra?

Vi kommer vara en månad i Thailand till vintern och då skulle jag vilja ha en bra sjal. Ines kommer då vara 1,5 år. Finns det en bra som är sval och stabil?

Tack tack
Användarens profilbild
Av Linnea
nu är jag inte med i mode-sjal-svängen längre eftersom vi bär så sällan, men jag tipsar gärna om mina favoriter :D

storchewiege har bestått som absoluta favoritsjalen, hyfsat tunn, smidig och "slappar" inte till sig efter man knutit, ger mycket bra avlastning

hoppedis extra tunna skulle jag gärna prova, den verkar vara jättesmidig, förr var det någo jag ogillade med hoppis, att den var så grov i tyget

ska ni till Thailand skulle jag satsa på Meitai eller sele (typ ergo, beco), selen är möjligvis snabbare att få på sig, men MT går ju också supersnabbt så fort man fått in vanan och det är mycket enklare än med sjal, jag och min sambo har rest runt lite i thailand med endast en babyhawk meitai och bar henne många långa timmar i sträck i värmen, när vi badade köpte vi en vanlig sari och bar som knytsjal :D

bärabarn sjalen är en kortsjal och är inte lik sino eller andra långsjalar alls, den är som en ringsjal fast man få knyta istället, den bärs över ena axel och det blir lätt tungt efter ett tag med ett större barn, framförallt tar det ett tag att få in snitsen med kort knytsjal - men de som gör det blir ju nöjda

Lycka till, du får säkert fler roliga tips fråna andra här inne :wink:
Av sune_k
Jag tittade precis på en hoppedis extra tunna och de verkade ju väldigt fina och svala. Men kanske lite dyra. Kanske ska fundera på en Meitai det har jag inte tänkt på, det är kanske bättre i värmen. :o
Användarens profilbild
Av Scharlott
Hoppediz supertunna är bra.
Ett par andra alternativ skulle kunna vara:
Amazonas Carry Sling - tunn långsjal vävd i korskypert i härliga färger.
Calin Bleu gauzesjal - tunn , mjuk och härligt luftig, suverän som "sommarbärsjal" då den är en av de allra tunnaste och svalaste bärsjalarna.

Mei tai eller ergonomisk bärsele är också toppenbra i värmen 8)

PS. Anses väl dock som lite partisk för en del bärsjalar/bärselar :wink:
Av sune_k
Scharlott skrev:Hoppediz supertunna är bra.
Ett par andra alternativ skulle kunna vara:
Amazonas Carry Sling - tunn långsjal vävd i korskypert i härliga färger.
Calin Bleu gauzesjal - tunn , mjuk och härligt luftig, suverän som "sommarbärsjal" då den är en av de allra tunnaste och svalaste bärsjalarna.

Mei tai eller ergonomisk bärsele är också toppenbra i värmen 8)

PS. Anses väl dock som lite partisk för en del bärsjalar/bärselar :wink:
Ja det lät ju bra alla alternativen. Usch vad svårt det är att välja. Får hålla utkik efter någon sida med bra rabatt kanske. Vet någon en bra sida på nätet som inbland rear sjalar eller selar?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?