Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
hej!

läste väsktråden... och hittade detta... filipinskinspirerad skötmatta med fickor. hur ser en sån ut?
behöver en skötväska.... hade fundering på att sy ngt invecklat som man kan vika ut till skötbädd... men tror att jag skulle komplicera det hela med för mycket lösningar så att der blir för krångligt att sy. :roll: som vanligt...

--------------------------------------------------------------------------------

I sommar kommer vi se en tydlig trend med antingen sino-sjalar (om pyttebarn) eller gås-sjalar med thaiväskor över och i thaiväskan ligger en fillipinskinspirerad skötmatta med fickor
igår på stan med sinon... idag 3 cm snö och snöar fortfarande! :?
Användarens profilbild
Av jag71
Emmamedhunden skrev:igår på stan med sinon... idag 3 cm snö och snöar fortfarande! :?
Snö nu! ibland är jag glad att jag bor i Skåne. Fast lite mindre varmt kunde vi ju ha broccolin borde INTE blomma! :lol:

Du har ingen bild på den där skötbädden?
Användarens profilbild
Av Bina
Emmamedhunden skrev:igår på stan med sinon... idag 3 cm snö och snöar fortfarande! :?
Stackare... men på ett sätt är jag glad... annars hade jag inte haft min man här nere hos mig... Han gav upp och gick in - bad om förflyttning -81 när det snöade veckan efter skolavslutningen. Vilken tur för mig :vågen:
Användarens profilbild
Av shalita
ja har en liten (ful färg) skötbädd reklam från pampers. den ser ut som så:
man knäpper upp knapparna som håller ihop den o vecklar ut den (först på längden sen viker man ut fickorna på bredden).
då finns tre fickor på vardera sida (under varandra). i mitten sitter en handduk fast med små kardborrar i hörnen (så man kan ta av och tvätta). resten är sytt i nåt plastigt tunt tyg med lite vaddering i det mittersta partiet.

om det låter intressant som modell kan ja knäppa kort så du fattar mera. (kan ju ta måtten också men de spelar väl ingen större roll.)
Användarens profilbild
Av Fryle
shalita skrev:ja har en liten (ful färg) skötbädd reklam från pampers. den ser ut som så:
man knäpper upp knapparna som håller ihop den o vecklar ut den (först på längden sen viker man ut fickorna på bredden).
då finns tre fickor på vardera sida (under varandra). i mitten sitter en handduk fast med små kardborrar i hörnen (så man kan ta av och tvätta). resten är sytt i nåt plastigt tunt tyg med lite vaddering i det mittersta partiet.

om det låter intressant som modell kan ja knäppa kort så du fattar mera. (kan ju ta måtten också men de spelar väl ingen större roll.)
Låter som en gammal hederlig babybjörnskötväska som jag har använt mycket, säkert tidigt åttiotal, inköpt för fem kronor på Erikshjälpen. Den har en plastklädd skumgummimatta på mitten och tre fickor på vardera sidan, två pinnar som bärhandtag. Lätt som en plätt att sy själv.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
ja, något platt paket som man kan ha i en ficka på väskan.... som jag tänkt sy, trodde jag hade bra tyger till det men inte. får gå till röda korset och kolla! min kompis hittar alla sina fina tyger där, jag hittar ingenting :shock: igår blev det en mössa till lillkillen, bra nu när det är snö :lol: och en velourhoodi... i snyggt brunt och turkost. idag lurar jag på att sy en förvarings"vägg"hängare till väggen ovanför skötbordet. till snappisar och tvättlappar mm smått.

fota gärna trots att de är ful färg :) men om ni inte ids klurar jag själv, verkar ju rätt enkelt... tänkte bara om den filipinska var extra smart på ngt sätt!
Användarens profilbild
Av shalita
så här ser min ut:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
shalita skrev:så här ser min ut:
Bild
Bild
Precis som en babybjörn, bara att den har skumgummimadrass och bärhandtag av pinnar.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?