Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
På YouTube hittar jag massor av instruktioner där de använder den här knytningen på riktigt små barn, tom nyfödda! Är det verkligen ok? Nån som har provat?
Visserligen är det ju mysigare med en så liten på bröstet, men det finns ju tillfällen då de faktiskt är lite i vägen...
Men jag ver inte om jag skule våga...

//A
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag tycker att det ser lite läskigt ut med SÅ små... Tänker på allt kräks och sånt i början... Lättare att se vad som är på g när de är fram.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har testat den med Emrik när han var typ nyfödd. Svårt att få till ordentligt stöd för nacken och lite klämrisk på benen med nyfödd, tyckte jag. Omslutet är bättre.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag har aldrig provat men min spontana reaktion är att jag vill ha dom på magen när de är riktigt små. De är ju inte riktigt ivägen på magen iallafall då.
Av Lillblomma
Hm.
inser nu att det kanske inte var just den knytningen jag funderade över utan mer fenomenet med så små barn på ryggen? Men Elin, hur stor var Emrik när du testade omslutet på ryggen? Och fixade du det själv? Med vävd?
T har jag ju haft på ryggen, så knyta kan jag, men L är ju lixom inte lika stadig...

//A
Användarens profilbild
Av Elin G
Lillblomma skrev:Hm.
inser nu att det kanske inte var just den knytningen jag funderade över utan mer fenomenet med så små barn på ryggen? Men Elin, hur stor var Emrik när du testade omslutet på ryggen? Och fixade du det själv? Med vävd?
T har jag ju haft på ryggen, så knyta kan jag, men L är ju lixom inte lika stadig...

//A
Jag gillar ju att exprimentera, så Emrik satt på ryggen första gången när han var fyra dagar. Men då var det ingen längre stund, mest ett test. När han var typ en månad hade jag honom på ryggen när jag lagade mat, då känns det motiverat att ha honom på ryggen eftersom han annars kan bränna sig. Ja, jag knyter själv med vävd sjal. Niklas har fått hjälpa mig att stoppa in huvudet om det ramlat ur, för det tycker jag kan vara svårt att fixa själv. Visst blir det enklare när de är större och stadigare och visst är det mysigare och tryggare att ha dem fram när de är små, men ibland, t ex vid matlagning, kan ryggen vara säkrare, tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?