Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av fru sparv
Är det knasigt att bära på ryggen med trikåsjal? Kikade på Sjalbarns knytinstruktioner, där det ju inte finns någon beskrivning för rygg med trikå. Men i min instruktionsbok från Tricot Slen finns det en beskrivning för ryggknut. Litar ju mer på sjalbarn, men varför inte?
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag har testat med tricot slen och det blir för svajigt. Med en vävd blir det stabilt och bra.
Användarens profilbild
Av glis
Virvhult kollade inte först utan bara knöt, och hon var ganska nöjd ändå. Så det går. Men sjal :twisted: har flyttat dit nu, så hon har redan börjat spana efter sin tredje vävda...
Av fru sparv
en trikå är ingen höjdare på ryggen direkt och det är mång många gånger svåare att knyta på ryggen med entrikå än med en vävd.
Åh, är det! Vad glad jag blir. För jag har försökt typ två gånger och det var asjobbigt, men jag trodde att det var för att jag är kass på att knyta. Men då kan jag ju prova med en vävd då. :lol:
Användarens profilbild
Av Helene
Äsch! Det går jättebra och är jätteskönt!! :lol:

Här sitter Sigrid, kring 5-6 mån. (?) i en BabyBundler!
Bild
Av fru sparv
Ja, så blev det ju nu då inte riktigt när jag försökte. Men nu ska jag köpa en vävd så får vi se...
Användarens profilbild
Av diddeldi
det beror på vilken trikåsjal det är också, med bali baby stretch knyter jag på ryggen utan problem. men med smalare och svajigare trikåsjalar går det inte speciellt bra.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Håller med om att det beror på vilken trikåsjal det är om man kan knyta på ryggen. Förutom Bali Baby Stretch som diddeldi nämner fungerar det även med t.ex. MaM ECO och breda BabyBundler. Sedan krävs det också att man är relativt van att knyta för att få det bra med en trikåsjal på ryggen.

Dock tycker jag det bästa är att investera i en bra vävd bärsjal för ryggknyt 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?