Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimina
nån som har tips om var man kan hitta ett enkelt mönster till en singoallaklänning? eller egentligen bild/beskrivning på hur man gör i halsen och fäster ärmarna för att få en jämn halsringning, för jag har inget sånt plagg att titta på själv :roll:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Man kan göra en fuling och gå o köpa en klänning på t.ex pop, gå hem och rita av och sedan lämna tillbaka den. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av milimina
jaa det kan man ju såklart! :lol: fast jag har inte så mkt tid att springa på stan mer nu när jag jobbar :roll: jobbet ligger helt offside :cry:
Användarens profilbild
Av binaem
Man kan väl säga som så att du kan tänka dig bredden som en vuxen persons t-shirt. Den skall ha rejält med tyg i sig alltså för att få det rätta fallet och rynket.

Halsen gör du enklast genom att sy en kanal som du trär ett resårband i så att det blir rynk och elastiskt. Halshålet är alltså större än ett normalt "barnhalshål" när du börjar men resåren drar ihop det till lagon bredd.

Ärmarna brukar jag dra i en rynktråd i den delen som skall fästas i axeln så det blir lite "puff" där (ärmen är alltså "lite för bred" jmf. med tyget i axeln den skall färstas i. Ärmslutet gör enklast genom att du tar resår i lagom längd för att gå runt armen, syr ihop till en ring. Sy sedan fast på avigan av ärmen (kant i kant med kanten på tyget) genom att sträcka resåren så mycket som behövs för att gå runt (t.ex. med zickzack eller annan elastisk söm). Vänd sedan in kanten mot avigan så att resåren hamnar dold under tyg och sy sedan över igen men en elastisk söm.

Begripligt?

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?