Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av shalita
köp en solhatt på affären, rita av, o lämna igen på kvitto! :) det gamla goda snålar-knepet. 8)
Användarens profilbild
Av funshine
fast det krävar att man orkar gå igenom x antal affärer tills man hittar en man tycker om. Affärer och jag går inte ihop.
Användarens profilbild
Av shalita
funshine skrev:fast det krävar att man orkar gå igenom x antal affärer tills man hittar en man tycker om. Affärer och jag går inte ihop.
ok... ja har ett mönster som var i nån föräldratidning. vet inte riktigt var det ligger just nu, men ja sydde en solhatt av det en gång.
har för mig det var:
en rund cirkel högst upp
mellandelen i två delar (som går ut lite vidare)
brättet i två delar (som går ut ännu mer)

sen sydde man runt runt flera varv som blir som ränder längs mössan (på nedersta stycket alltså).

åsså har du sytt likadant med ett fodertyg hela tiden som du sätter ihop med vanliga tyget innan steget att sy alla dekorsömmar runt runt mössan.

ursäkta min ovana att återge sybeskrivningar. :oops:
Senast redigerad av shalita den sön maj 11, 2008 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av shalita
så här såg min ut förresten, men de är ju inte på så nära håll.
Bild
Användarens profilbild
Av funshine
jo jag funderade på en sådan variant, men jag hade nog velat ha någon roligare modell, annars kan jag ju lika gärna låna nelius hatt.
Användarens profilbild
Av milimina
jag hittade en bild på en syblogg och så SNODDE jag den idén! :oops: den var superfin, en lätt klockad hatt, utan brätte alltså. jag googlade på sommarhatt och tittade på typ hundra stycken hahaha.

ritade av själva hattkulledelen på mönstret från ottobre och längst ner ritade jag till några cm + gjorde ett parti utsvängt. det blev rätt ok fast jag bara testade med ihoptejpat papper först :roll: för att få en uppfattnig om hur den skulle bli.

hatten är klar och blev helt ok men jag har inga bilder än. fast nu var min poäng mest att det inte var särskilt svårt alls. det jobbigaste var att stryka isär alla sömmar :P
Användarens profilbild
Av funshine
alla hattarna är fina men jag vile ju ha en vuxen hatt kommer jag inte att se ut som tre år gammal om jag förstorar upp de där varianterna.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Aha!

Jag fattade inte att det var vuxenversion du var ute efter... :oops:

Lycka till i sökandet! 8)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?