Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Just nu gör jag allt utom det jag egentligen borde göra. :hide: Jag borde skriva ett eget arbete till skolan om fosterdiagnostik och etik, men istället så har jag stickat, sytt och virkat en massa.

Mina projekt för tillfället är:
Jag stickar en ljusblå poncho. Har 1,5 nystan kvar tills jag är klar med den. Den är snabbstickad så sätter jag mig bara och stickar klart så är den klar på ett par timmar.
Jag virkar en lindisktrasa i orange och brunt. Har inte så mycket lingarn kvar så den är klar när garnet är slut. Har väl 3/4-dels docka kvar skulle jag tro.
Jag syr en klänning efter tunikamönstret jag köpte av delfinen_78. Tog mönstret och förlängde lite och ändrade lite. Kan nog bli bra när jag kapat ärmarna som blev lite för vida och för långa samt att jag ska sy ihop den i sidorna.

Bilder kommer när de är klara.
Av Nettan
Zkall bli kul att ze vad du gör izt för ditt zkolarbete.
:lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag sätter mig här och väntar på bilderna!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Ok, jag fotade igår kväll.
Först ut blir en bild på klänningen.
Efter jag fotat klänningen gick jag och fållade upp den längst ner samt sydde in ett veck i vardera armhåla så att det inte var så stort där.
Bild

Här är min disktrasa.
Uppnålad för att sträckas ut.
Bild

Sist ut blir mitt enda WIP för tillfället. (WIP=Work In Progress)
När den är klar så SKA det vara en poncho. Har ca 1,5 nystan kvar. Sen ska den sys ihop med.
Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Och som ni ser så sitter jag och surfar sjalbarn nu istället för att leta reda på sista infon jag behöver till mitt arbete så jag blir klar med det och kan roa mina barn istället så de slipper bråka med varandra.
Av Nettan
Znygga grejor.
Gillade verkligen garnet till ponchon, zkall bli roligt att ze den klar.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nettan skrev:Znygga grejor.
Gillade verkligen garnet till ponchon, zkall bli roligt att ze den klar.
Det är en ullgarn. Köpte ett paket på Liedl i Gävle när jag var ner senast. Då var det 8 nystan ullgarn, ett par rundstickor storlek 9 och mönster till ponchon + fler mönster med. Så om jag letar reda på mer garn kan jag sticka poncho till barnen med.
Användarens profilbild
Av Fryle
Fin färg på klänningen!
(och ambitiöst att nåla upp disktrasan)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?