Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Nån som har ett symönster till kolt som kan tänkas sälja det (kopia går bra)
Användarens profilbild
Av tinaw
Vad har du tänkt för modell? en rak, avskuren, vilken sorts tyg (vävt/trikå)?
Användarens profilbild
Av Suskiv
tinaw skrev:Vad har du tänkt för modell? en rak, avskuren, vilken sorts tyg (vävt/trikå)?
En enkel modell till Vidar. I vanlig vävd tyg. Jag har inte så bra koll på koltar, tänkte han skulle få ha det i sommar,
Användarens profilbild
Av tinaw
typ en sån här?

Bild

Tyget är vikt vid axeln, så där finns inga sömmar. Man får tänka på att ta till lite armvidd, lätt hänt att man måttar för trångt i ärmarna med ögonmått bara. Om jag skulle sy fler skulle jag inte fålla dem utan bara overlocka kanterna. Jättesköna hemmakläder, och inte så lätta att få av för barnen som trikåtröjor :D vilket jag tyckte var ett stort plus. Här är Noah i en:

Bild

Har inget mönster, bara i huvudet. Lägg till ett par cm mer i vidd än du tror, gör halsringningen mindre än du tror och klipp upp sprundet lit i taget och kolla så att de precis går över huvudet. Man kan sätta i en liten knapp i sprundet om man vill.

Ska den krypas i är det bra om den bara går till halva låret. Springande barn kan ha lite längre om man vill.
Användarens profilbild
Av Suskiv
tinaw skrev:typ en sån här?

Bild

Tyget är vikt vid axeln, så där finns inga sömmar. Man får tänka på att ta till lite armvidd, lätt hänt att man måttar för trångt i ärmarna med ögonmått bara. Om jag skulle sy fler skulle jag inte fålla dem utan bara overlocka kanterna. Jättesköna hemmakläder, och inte så lätta att få av för barnen som trikåtröjor :D vilket jag tyckte var ett stort plus. Här är Noah i en:

Bild

Har inget mönster, bara i huvudet. Lägg till ett par cm mer i vidd än du tror, gör halsringningen mindre än du tror och klipp upp sprundet lit i taget och kolla så att de precis går över huvudet. Man kan sätta i en liten knapp i sprundet om man vill.

Ska den krypas i är det bra om den bara går till halva låret. Springande barn kan ha lite längre om man vill.
Perfekt.

Frågan är bara om jag lyckas få till det (jag är ingen bra på att göra utan riktigt mönste)r
Användarens profilbild
Av naimiez
Har du ingen liknande färdigköpt? Kan man lägga ut och måla av annars.....har köpt en singoallaklänning från Pop jag skall göra så med.....
Användarens profilbild
Av tinaw
Vad har han för cl-storlek? Smalis eller bullis? Så kan jag ge ett måttförslag.
Användarens profilbild
Av tinaw
Har mätt mina nu. Den jag hade till Noah i samma ålder som Vidar är 50 cm bred i ovankant, ca 35 cm bred på smalaste stället under och ca 40 cm på höjden (i dubbelt tyg, så 80 cm långt).

Halsringningen brukar vara ca 12-14 cm bred, mät över nacken och titta vad du tror. Den ska gå ner ca 1,5 cm på baksidan och resten framåt.

Armvidden: mät överarmen, lägg på 4 cm, sy och prova.

Alla mått inkl sömsmån på ca 1 cm.
Användarens profilbild
Av Suskiv
tinaw skrev:Har mätt mina nu. Den jag hade till Noah i samma ålder som Vidar är 50 cm bred i ovankant, ca 35 cm bred på smalaste stället under och ca 40 cm på höjden (i dubbelt tyg, så 80 cm långt).

Halsringningen brukar vara ca 12-14 cm bred, mät över nacken och titta vad du tror. Den ska gå ner ca 1,5 cm på baksidan och resten framåt.

Armvidden: mät överarmen, lägg på 4 cm, sy och prova.

Alla mått inkl sömsmån på ca 1 cm.
:heart: Tack, nu ska här mätas och sys så fort bebisen vaknar.
Användarens profilbild
Av Stream
*tass*

Förresten, är du fortfarande intresserad av att köpa mönster, eller kan den här tråden få flyttas till "Gör det själv"? (så att den inte försvinner, tänkte jag)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Stream skrev:*tass*

Förresten, är du fortfarande intresserad av att köpa mönster, eller kan den här tråden få flyttas till "Gör det själv"? (så att den inte försvinner, tänkte jag)
Den kan nog flyttas

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?