Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marine78
Fast jag skall nog hålla mig till barnkläder *skratt*. Alltså det var inte svårt att sy den, men materialvalet visade sig inte vara så hundraprocentigt. Fick till ett rikigt misslyckat axelband som fick kasseras och jaaa, därav det lite konstiga utförandet på min MT med två olika axelband. Det kvarvarande blommiga axelbandet är väl ok, inte mer och likaså midjabandet. Får se hur det känns imorgon. Däremot är axelbandet med får precis som det skall vara. Ni kan läsa lite om mitt projekt i min blogg. Tog inspiration av BellisBellans mönster på den timglasformade MTn. Ok ett par bilder p min "knasMT":

Bild

Bild

Lite livebilder dårå! Bortse från den träningsklädda sunkiga morsan och beskåda MT:n med den nöjdaste grabben i huset ;-)

Bild

Bild
Senast redigerad av Marine78 den sön apr 13, 2008 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Monia
Den är JÄTTEFIN!!! :tumsup: Hoppas att du tycker att den funkar bättre idag :wink:
Av Ponyo
Tjusig! Ser skön ut!
Användarens profilbild
Av MuuM
Åh! Fårtyget! :heart:

Och jättefin, hoppas du gillar att bära i den.

/Inger
Användarens profilbild
Av Kusmi
Ser fin och rolig ut!
Av Marine78
Den är riktigt bekväm faktiskt. Har kompletterat med lite livebilder nu. Dock passade MT:n inte alls minstingen, däremot perfekt för mellankillen som för övrigt stortrivdes i den. Så nu kan jag bära kring på honom om han blir trött i benen eller är sjuk och kinkig. Meeen det var ju minstingen jag ville ha en till i första hand så när tid och ork finns så skall jag sätta mig ner och göra en ny, med ca 8 cm lägre rygg, då skall det nog bli bra tror jag. Annars funkade vadderingen i midje-och axelband bra, fast ena axelbandet snor sig som attan p g a att jag inte fick strechen åt samma håll, men fårbandet funkar perfekt ;-)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Marine78 skrev:Den är riktigt bekväm faktiskt. Har kompletterat med lite livebilder nu. Dock passade MT:n inte alls minstingen, däremot perfekt för mellankillen som för övrigt stortrivdes i den. Så nu kan jag bära kring på honom om han blir trött i benen eller är sjuk och kinkig. Meeen det var ju minstingen jag ville ha en till i första hand så när tid och ork finns så skall jag sätta mig ner och göra en ny, med ca 8 cm lägre rygg, då skall det nog bli bra tror jag. Annars funkade vadderingen i midje-och axelband bra, fast ena axelbandet snor sig som attan p g a att jag inte fick strechen åt samma håll, men fårbandet funkar perfekt ;-)
Vad har din MT för mått?
Har en amningskudde i fårtyget så det tyget värmer hjärtat mitt! :heart:
Av Marine78
Hejsan!
Måtten är de samma får själva sittdelen som de som BellisBella har i sitt mönster ibland mönsterbeskrivningarna här ovan. Axelbanden är 160 cm långa vardera och midjebandet är 150 cm (men det justerar man ju utifrån vad man själv behöver) Hade tänkt att midje-och axelband skulle vara 10 cm + sömsmån men det slutade med 10 cm inkl sömsmån så de är ca 8 cm breda. Nästa gång skall jag ha som jag planerat från början, nu blev det ju så p g a att jag inte fick till det något br och inte orkade sprätta. Nästa gång skall jag också korta av sittdelen 10 cm för det blev för högt om man följde BellisBellans beskrivning, men jag kan ha feltolkat hennes också (uppfattade det som att sittdelens höjd skulle vara 51,5 cm + 10 cm för midjebältet). Så kika på hennes beskrivning!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?