Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag har läst att så många använder IKEA:s Lenda till mei tai, men finns det inget annat? Man borde kunna använda vilket bomullstyg som helst väl?

Ja jag är novis på både sjalar och egen sömnad så jag är helt ute och cyklar, men str gärna in mig på rätt väg. Vad använder ni för tyg till era mei tai? Måste man ha samma material till panelen? :oops: :hide:
Användarens profilbild
Av Vida
Vi har gjort alla våra MTs i Strech canvas från stoff o stil - underbart tyg!!!! (till MTs) Och på panelen har vi sytt på vilket tyg som helst...

Och med "vi" menar jag min man... (*host*)
Användarens profilbild
Av Camilla74
Jag har sytt några MT´s, men har aldrig använt Lenda. 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Camilla74 skrev:Jag har sytt några MT´s, men har aldrig använt Lenda. 8)
:iagree: inte jag heller.
Användarens profilbild
Av Fina
Det beror lite på hur man vill ha MT:n. Lenda är ett väldigt stretchigt tyg ändå och jag gillar det för den känns knappt att man har den på sig, samtidigt vet jag en del som just därför tycker att det är svårt att få till en bra knytning med Lenda. Maken gillar det inte. Våran MT här hemma är helt och hållet sydd i ett tjockt bomullstyg med inte så mycket giv att tala om, ett sånt där vanligt från Åhlens och det funkar jättebra. Min erfarenhet är att man kan sy en MT i nästan vilket tyg som helst, det är bara att testa! Däremot inte i ett för tunt tyg typ lakansväv.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Då så, tack för era tips! Då är det väl bara att sätta igång... :lol:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?